Republic of Malaysia | Local Campaigns Resources

June 30, 2008

MALAYSIA : EDUCATIONAL : BELAJAR DARI JIRAN

Filed under: Republic of Malaysia — Tags: , , , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 11:27 am

A lesson from the Past « Dr Hsu’s Forum

Problem nya Melayu masih berpikiran tipis kerana sejarah datuk nenek moyang di hilang kan, di musnah kan oleh si Raja Raja yang ada sekarang. malaysia terbangun dengan dasar TAK TAHU tapi di suap kan dengan Sejarah yang MITOS. Sejarah sebenar, di beku kan macam Lenin. Jika buang bangsa dan semangat Melayu, politician pulak yang nak menang. So jiwa Melayu robek dan berpecah sebab politik yang tak paham dan benci Cina. Si Cina pulak tunjuk dan buat perkara yang tak di sukai oleh orang Islam yang majoriti nya Melayu, walau pun banyak Melayu Kristian. So transisi robah minda Melayu TAK MUNGKIN BERLAKU kerana ada nya INDONESIA NUSANTARA 220 juta rakyat. Tapi orang Melayu lembab belajar budaya Cina yang dah 5000 tahun tu. Apa pun yang di buat oleh Cina mereka tak setuju, kecuali wang. Nah, sedang kan lagi susah, maka Melayu makan suap. Timbullah hujah KORUPSI. Makan Suap. Sehingga datang lah setan yang kulit nya macam Cina, maka orang Melayu kata SEMUA Cina tak bagus, sedang kan ramai Cina yang ber hati perut sebab mereka juga melalui proses proses pembangunan manusia. Bertembung lagi, sehingga Cina rasa terpinggir dan mula revolusi Cina mahu hentam Melayu sebab sombong. Ini tak akan selesai. MUHIBBAH jadi gagal. Tapi, jika di Sabah, mau pun di Indonesia sudah berjaya, anak anak mereka cantik dan ber pelajaran. YANG silap ialah keagamaan, ke politikan, sehingga sekarang timbul HUMANITARIAN yang akan merusakkan semua agenda kemanusiaan. EVOLUSI akan berulang 20 tahun lagi. JIKA SEKARANG gagal di tepis, JAHANAM NEGARA yang dibangunkan bersama sama.. SOALAN:APAKAH MELAYU DAN CINA bermula dengan kahwin sesama mereka beramai ramai di STADIUM NEGERI? Siapa nak mula? ISU MINYAK BELUM SELESAI, datang pula musibah, nahhh..ambil. di depan pinggan nasi kita. <for Alfonso my friend. Apa pendapat loh.

KYB.

Advertisements

Leave a Comment »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

Blog at WordPress.com.

%d bloggers like this: