Republic of Malaysia | Local Campaigns Resources

July 31, 2008

WTO Failed : Maybank Corrupts

myspace layout images

Our Struggles : Chapter VII : The Proposals

.

Beijing 2008 - full coverage at abc.net.au/olympics

.

World Trade Organization

The Collapses

of Revelation of Oath

The Beginning

of Transformation

of Painstaking.War.Sloth

.

We thank all sympathizers,

We pity all fighters

We thank all thinkers

to drive this objective a success !!



.

Victimized :Helpless and Silenced

.

I have greeted this immunology and aristocrates blunt mind as I wrote on this schedule you can refer herein, please click the button.

.

buttons animated hi5 graphics

.

This article would be my last article for the month July 2008. The are several other agenda awaiting for the month of August 2008. Successfully our campaign had arrived to success on two important subjects in July 2008,

# 1 : Maybank intervention in Indonesia, BNM Malaysia Retracted the deals signed in March 2008. We have more evidence why BNM should re-view and re-sit the banking agenda in Malaysia. We had made such a mute proposal to PETRONAS and KLSC and ACA in our article you can read from this link below, please click the button. There are a lot of progressive question sto settle in Maybank management, as we will observe and see what action next by BNM; else, we will expose further, until those culprit in Maybank using PNB’s Malay Bumiputera funds, leave the banks. Please read the links as below.

.

buttons animated hi5 graphics

.

Before we end July 2008, Please consider to explain what I have put on the quest of the Transformation articles, and I concluded that the leader, again, from th ericj nation are excessively denied the calls from the world, and thus purely I agreed to Mdevev Russian that USA is not in position to give any advise. Back to what I had said and crunched the ideology beforhands, MALYSIA? PLEASE, take this as a forwarned period of collapsing rocks from the tip of the mountain, over you.

Refering to the recent World Trade Organization meeting, please read my in-advance comment. Hopefully, Malaysia is not carried away with all unnecessary politics which is stupid enough to be laid-out for matured citizen. Here we go :

Posted on July 11, 2008

Transformation is, towards the 21st century’s application political agenda. The European and even Russian blocks are now undergoing through a deep revision on politics but not economy, especially  related to the human rights of the victim of the circumstances that’s been neglected, during the development period after WWII, controlled by capitalist. We need capitalist. We adhere to law. But, democracy had implicated the civilization thus neglected those who had been victimized by the development. So the victims – are the consumer and through the evolution process,  and going through their past history, their generation are now  stands and upcoming and voice their pledges. Mix and stir up all these issues, the giant power is non-adhere to this commoners, the victims and the poor people. Poverty had been fought since, seriously since 1980’s. so, after all this urbanization and political drama, a formula is needed, founded as transformation. It is securely to protect the victim who is helpless, neglected and kept silence over their circumstances. They are now, standing up and fight back.

So Goodluck to July 2008,  we welcome August 2008. Cheers !

.

Ko Yem Binjai

July 26, 2008

HAK Rakyat | Politis hanya jaga Partai | Melayu Cina India Keliru

Filed under: Ko Yem Binjai — Tags: , , , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 1:09 am

Anyone qualified can take care of Petronas, but enough is enough in letting the Malaysian business agency to be controlled by dictations of a political bodies, in administration and private interest. Should the MP and Politician feel that they are the in-power to dictate, they must remember that there are PEOPLE-IN-POWER to dictate their future as well. So,

.

ANYONE NEUTRALIST MAY RUN PETRONAS

IS MALAYSIA OWNed BY UMNO ?

but before any one leave, from Petronas, anyone at the helm involved in corruptions

MUST BE PUBLISHED / PUNISHED IN PUBLIC

we just want to have the confrimation, in our previous postings,

IS PETRONAS the SHELL’S ?

Is the interest of the politician only going for Petronas ? so, is this

POLITICs for UMNO BUSINESS or

POLITICs for PERSONAL BUSINESS ?

KYB+9

July 23, 2008

Ke-Rajaan:Pe-Merintah:UMNO’t-Raja

KUALA LUMPUR, July 22 — Already in control of three state governments and a strong representation in Parliament, the PAS grassroots are wondering the reasons for the party leadership to have secret talks on Islam and Malay unity with the Prime Minister and Umno president Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi.

.

JULY 22 — The prime minister’s admission on Sunday that he has had three meetings with top PAS leaders since the March 8 general election to discuss issues pertaining to Islam and the Malays is telling indeed of the new political scenario in the country.

KOTA BARU, July 22 — Kelantan PAS Youth claims that the dialogue or muzakarah between the party and Umno is an Umno agenda to drag PAS into Umno’s internal problems.

Its head, Mohamad Zaki Ibrahim, questioned why Umno leaders were now busy with the dialogue whereas such discussions had long been proposed by PAS but had not been welcomed by Umno.

JULY 22 — PAS, DAP and Parti Keadilan Rakyat — the opposition Pakatan Rakyat — are at loggerheads now. Their problem — the secret talks between PAS and Umno.

After weeks of going on about the need to have unity talks between the two Malay parties, Datuk Seri Abdullah Ahmad Badawi dropped a bombshell with the disclosure of secret meetings with top PAS leaders three times since the March 8 general election.

KUALA LUMPUR, July 22 — It’s becoming clearer now that MCA Youth chief Datuk Liow Tiong Lai may end up being Datuk Ong Tee Keat’s running mate for the top two party posts at the coming MCA polls with his announcement that he will not defend his Youth chief’s position.

KUALA LUMPUR, July 22 — Former Information Minister Datuk Fauzi Abdul Rahman is bringing two former senior Umno leaders to join Parti Keadilan Rakyat tomorrow, the first of crossovers promised by Datuk Seri Anwar Ibrahim.

The opposition leader is set to announce the crossover tomorrow, a day after he briefed mostly western diplomats about the “political conspiracy” to stop him from becoming Malaysia’s sixth Prime Minister.

Fauzi is the former Kuantan MP and Beserah state assemblyman in Pahang. His entry into PKR is not a surprise among party supporters as he had been seen with Anwar during the opposition leader’s visit to Pahang recently.

Fauzi’s son Mohd Farhan is also the founder member of the Anwar Ibrahim Club.

WASHINGTON, DC, July 18 — United States Senator Joseph Biden Jr today called on Kuala Lumpur not to repeat the mistakes of the past in prosecuting opposition leader Datuk Seri Anwar Ibrahim, urging the Prime Minister “to drop this political attack on a respected opposition figure”.

Biden, who is chairman of the Senate Foreign Relations Committee, is the latest American official to voice concern over Anwar’s arrest in connection with a sodomy complaint filed by a former male aide last month. This is the second such accusation against the 60-year-old father of six in a decade.

KUALA LUMPUR, July 18 — Until tonight, not many people outside Pekan would have heard of Kampung Ubai. But by nominating Datuk Seri Najib Razak for the Umno president’s post, this little known branch in Pahang has guaranteed its position in the limelight and set tongues wagging.

Source : Credit

July 22, 2008

MP Declare Asset Now

.

PENIPU RAKYAT : UMNO JOHOR IS STINKY : BETTER SHUT UP !

no to calon naib atau calon umno presidency : atau ulang silapan?

  1. BILA A.C.A NAK BUKAK FILE ? rakyat subsidi umno masih takut lapor ke ?

  2. APAKAH ORANG UMNO KE-RAJAAN SIMPAN RAHSIA ?

  3. APAKAH RAKYAT DAPAT AGIHAN UNTUNG BUSINESS MEREKA ?

  4. MANA DANA KEMENTERIAN PELANCONGAN MALAYSIA ? 400 JUTA ?

  5. MANA PERGI FILE PEJABAT TANAH MERSING DAN JOHOR BAHRU ?

  6. ADAKAH UMNO DIJADIKAN PROXY AMBIL TANAH RAKYAT ?

DECLARE SODOMY BOLEH, DECLARE HARTA BOLEH ?

YES, kami nak melarat sama sama melarat, why not ? PNB PROXY SIAPA ?

July 18, 2008

Blogged : “We have reached a stage where we can’t trust the police or the attorney-general’s office.”

Filed under: Ko Yem Binjai — Tags: , , , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 10:44 pm

“We have reached a stage where we can’t trust the police or the attorney-general’s office.”

Anwar’s lawyer Sivarasah Rasiah told reporters

Source : Agence France-Presse – 7/18/2008 11:38 AM GMT

ON : Malaysia’s Anwar refuses to give DNA sample: party

Malaysia’s opposition said Friday its leader Anwar Ibrahim, who is under investigation on sodomy charges, will not give a DNA sample for fear it could be manipulated. THE REST OF THE UNNECESSARY STORY WE HAVE DELETED. MANY ARE BLOGGED/REPORTED. “The police are capable of doing all kinds of things with the sample, especially since they have the person who is accusing Anwar in their custody,” he said.

“We have reached a stage where we can’t trust the police or the attorney-general’s office.”

Deputy police chief Ismail Omar said all legal avenues were being studied to see how they could obtain Anwar’s DNA.

Anwar has rejected the allegations as a conspiracy designed to stop him from ousting the government, which was badly weakened in March elections that handed the opposition one-third of parliamentary seats.

KYB 0 GMT comments : The essence of the story is, he is a malaysian indian saying that, he is talking about defending his client, a malay leader, he got paid, BUT THE ESSENCE is that, whether he is a cina ka keling ka malayu ka..he is a MALAYSIAN LAWYER. he is professional in his field.

ARE YOU LISTENING ? ONE MALAYSIA MALAYSIA ?

Facts Figures and 1 WorldFotog-Cronyism : EXPOSED : Updates 210708

Filed under: Republic of Malaysia — Tags: , , , , , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 11:34 am

Page last updated at 15:32 GMT, Tuesday, 18 March 2008

Blog this to a friend     Printable version

Global credit crunch, facts and figures
The panic in world financial markets has led to sharp falls in share prices and led to the contraction of credit markets. BBC News looks at how key indicators around the world have moved as recession fears grow.

STOCK MARKET JITTERS

Graph

RISING COMMODITY PRICES

Graph

THE FED’S FALLING INTEREST RATES – OVER 12 MONTHS

Graphic

Twelve months ago interest rates were 5.25%. By 30 January they had dropped to 3%. They are now 2.25%, as of 18 March.

FALL OF A WALL STREET GIANT

Graphic

Wall Street bank Bear Stearns collapsed when other banks lost confidence in the value of its investments in sub-prime mortgages. It was bought by JPMorgan Chase in March.

COLLAPSING US HOUSING MARKETS

Underlying the financial market wobblies is a real decline in US house prices nationwide for the first time since the 1930s.

Graph

THE LEGEND OF OXFORD INHOUSE CRONYISM 2008

paklah-1

KJ Petualang UMNO Akhirnya Cemari Johor Print E-mail
Written by Ahbodolah
Article Index
KJ Petualang UMNO Akhirnya Cemari Johor
Page 2
Page 3

beruk_rupa_khairyPetualang UMNO yang begitu dibenci hingga menyebabkan kakalahan teruk pada PRU 12 yang lalu iaitu Khairy Jamaluddin akhirnya berani juga datang ke Johor pada hari Ahad 6 Julai 2008.

Diberitakan petualang ini dijemput oleh talibarutnya di Johor iaitu Adun Sedili iaitu YB Rasman serta Ketua Pemuda Pulai bernama Hj Abdullah.

Majlis petualang-petualang ini dijangka bermula pada jam 10 pagi – 12 tengah hari di Kampung Batu 4 Jalan Lukut, Kota Tinggi. KJ yang tak tau malu ini mungkin akan mengumumkan untuk bertanding sebagai Ketua Pemuda walaupun ramai menyatakan beliau antara penyebab utama kekalahan teruk dalam PRU12.

Jika dilihat kepada keputusan PRU12 yang lepas nyata KJ ini tak layak untuk bertanding apa juga jawatan dalam Pemuda kerana beruk hitam ini telah ditolak oleh rakyat. Kawan-kawan beliau yang turun sebagai calon payung terjun hampir semuanya tumpas di Utara.

Busuknya tindakan-tindakan KJ bukan hanya diperkatakan oleh pembangkang malah oleh orang UMNO akar umbi malah sesiapa saja menyatakannya. Jadi kita begitu pelik bagaimana petualang sebegini boleh diangkat oleh orang UMNO.  Bagaimana orang Johor yang masih mempertahankan kekuatan UMNO sanggup membawa pemusnah ini datang Ke Johor.

Wahai KJ.. jangan lah cuba nak hancurkan UMNO di Johor. Cukuplah anda hancurkan UMNO di utara hingga ke Negeri Sembilan. Cukuplah setakat itu. UMNO Johor menolak anda. Faktor KJ dikatakan antara sebab penghancur BARISAN NASIONAL dalam PRU12.

Kita lihat hari esok sama ada YB Rasman juga akan datang menyambut petualang ini. Tengoklah siapa lagi muka-muka petualang lain yang tak kisah kepada kemusnahan UMNO asalkan agenda sendiri tercapai.

Demi kelangsungan UMNO pada masa depan.. Tolak Khairy Jamaluddin dari Pemuda terutama di kubu kuat UMNO ini. Baik duduk dirumah layan Melodi dari datang menyambut Petualang yang mengakibatkan UMNO dan BN hancur…


User Comments

Comment by muar on 2008-07-05 18:04:24

cayalah org Kote….mmg betul betul ada Kote…jadi tempat Beruk berpot.

aku dah cakap..rasman daeng semua ni proksi KJ beruk…dan pasti jika di aorg ni dpt rampas ketua bahagian…KJ akan dicalonkan sebagai KP dan Pak Lah akan dicalonkan Presiden

Hidup Kote….Tinggi.

Syed Hamid pun salah juga…tak jaga bahagian..betul2 …

ni yg dikatakan

Keluar mulut Kodomo , masuk mulut Gorilla…

lepas ni mewah lah org org KOTE…bertuankan Beruk


Comment by jebatmustlive on 2008-07-05 18:11:30

hj dollah ni mmg bermuka-muka kehidupan dia.

langsung tak boleh dipercayai…


Comment by bagong on 2008-07-05 18:27:17

Selepas majlis mungkin semua hadirin terus ke air terjun Kote Tinggi masuk hutan pegi bergayut beramai-ramai kat sana… Hj Abdullah kenapa tak berani bawak ke Pulai? Bawa ke Kote Tinggi pulak… Takut ke…


Comment by pulai on 2008-07-05 19:51:01

Hahahha… Dolah dah mula bodek KJ ke? apa lah nak jadi dengan Dolah ni. Tak ada pendirian lansung. Dulu mengutuk bukan main lagi. Ini ke yang nak lawan jadi Timbalan Ketua Bahagian Pulai! hahaha… jadi AJK pun belum tentu menang. Tak usah berangan lah…


Comment by attan on 2008-07-05 20:47:25

Perang bermula…. KEMPEN ‘SELAMATKAN UMNO DARI PENJENAYAH POLITIK’…..JOM ! Kita Gerakan KEMPEN ini sekarang……war-warkan…..


Comment by bakawali07 on 2008-07-06 11:41:46

Sdra. AHBODOLAH.Kenapa celupar sangat tulisan anda. UMNO JOHOR bukanlah syarikat Sdn Bhd ANDA. Janganlah tabur FITNAH yang buruk ini. Berdosa. Saya rasa KJ tidak mengenali anda pun. Yang ANDA sibuk sangat tu kenapa. Bertaubatlah. Pandangan saya,jika ada hamba ALLAH yang ingin kedepan dengan ikhlas,kita sokong. Jangan difitnah dia. KJ ada potential (dengan izin) untuk menjadi WIRA UMNO. Kita sama2 lihat 5 tahun kehadapan.Berfikiran positive lah wahai Ahbodolah. Jangan buruk sangka.Itu pandangan ikhlas saya.


Comment by YEZZ on 2008-07-06 12:53:28

huhu,

Rata2 ahli2 UMNO yg kawan dok jumpa mmg mengatakan bahawa KJ ni diibaratkan spt “mutiara” yg sdg digilap dan akan membawa sinar baru kpd UMNO.

Tetapi rata2 juga mentaliti org Melayu cukup mudah “forgive and forget” segala kemungkaran dan bencana yg telah dilakukan oleh beliau selagi kemungkaran dan bencana tersebut tdk mengenai tepat kpda dahi mrk dan keluarga mrk. hmmm, dah penat dok mengulang-ulang bende yg sama klu x paham jugak tak tahulah oooi.


Comment by epin on 2008-07-06 13:09:36

Siapa kata KJ boleh jadi WIRA dalam UMNO adalah org yang buta dalam menilai politik umno kerana hendak kan jawatan atau habuan maka mereka ini sokong KJ pada hal banyak yang KJ buat didalam UMNO tidak disukai oleh raayat malaysia kerana keangkahan KJ sebagai menantu PM tak payah cerita apa yang KJ lakukan sebagai ahli umno mesti tahu hal ini jangan cuba nak nafikan.


Comment by epin on 2008-07-06 13:12:14

aku minta pemuda umno tendang KJ dari pemuda…..KOTA tunggu apa


Comment by ahbodolah on 2008-07-06 17:19:20

Rupanya ada jugak penyokong KJ kat Johor iaitu Bakawali07. Apa fitnah yang aku buat? semua orang menyatakan tentung KJ yang buruk… dikedai-kedai kopi sama ada orang Melayu Cina dan India… Cuba lah ko tanya ada ke yang suke dekat KJ melainkan orang yang mempunyai kepentingan dalam UMNO atau projek.

Tak payah lah ko tanya aku… Ko pegi sendiri pada YB Rasman orang kote tu.. dia pun rapat dengan KJ. Dengar cerita dia pun naik guna kan KJ juga. Kadang ada orang benci kat KJ tapi bila nak kan projek terpaksa juga rapat. Itu orang yang bermuka-muka namanya.

Aku malas nak cakap banyak cuma kepada bakawali07 and the geng pergi kat http://www.google.com dan taip je “Khairy” dan baca sendiri apa yang anda jumpa. Kalau tuduhan itu semua tidak benar? mana penafan dia atas perkara itu…? tapi kalau ko bodoh sangat sampai tak leh jumpe nanti aku boleh bentang kan satu persatu. Aku rasa banyak juga artikel dan komen mengutuk si beruk hitam ni.. ko baca je lah balik…

Ko tengok lah apa akan jadi pada UMNO dan BN kalau Pak Lah dan KJ menang… Tunggu PRU 13 nanti…


Comment by boss on 2008-07-06 20:03:52

hari ini KJ ke kota tinggi…

saya ada bersama dalam majlis tersebut… ape yang sy perhatikan KJ tidaklah setruk yang ahbodolah cakapkan..

KJ ada visi dan Misi…

Kita di Kota Tinggi sedia menerima kedatngan sesiapa dan kita nilai ape visi dan misi mereka untuk kepimpinan Pemuda UMNO pada masa akan datang…

janganlah kita menghukum mereka… KJ layak bertanding dan orang2 lain pun layak bertanding dengan syarat bayar Yuran UMNO RM1.00

Kalo ahbodolah rase dah bagus… masuklah bertanding… x abis2 nak kutuk orang… INSAFLAH…

Yang menentukan kemenangan mereka yang pertanding adalah perwakilan… pertandingan hendaklah secara sihat… musuh kita sebenar bukan org2 dalam UMNO tp parti2 pembangkang yang lain….

ahbodolah mase pilihanraye xnak bantu BN tp untuk pemilihan UMNO ckp mcm2… ape benda semua ni….


Comment by Robinhood on 2008-07-06 22:02:03

Boss betul ke anda berada bersama dalam majlis KJ baguslah tu. Macam bakawali07 cakap KJ merupakan WIRA UMNO. Tahu tak apa yang kamu berdua bercakap ni.Apa dah jadi dengan negara ketika ini? Tahukah anda siapa yang sedang memerintah negara sekarang? KJ atau Pak lah? cuba saudara lihat dan cerminkan diri apa yang telah mereka lakukan untuk bangsa Malaysia khususnya orang melayu sekarang. Rakyat menghadapi tekanan hidup termasuk saudara-saudara dan ahli keluarga serta sahabat handai. Ekonomi negara hancur luluh. Hak orang melayu mula dipertikaikan. Bangsa asing sudah berani menempelak kepimpinan melayu. Apa semua ini? Mana perjuangan Pemuda hari ini..Tunggu masa saja….Apa yang KJ buat sepanjang menjadi naib ketua pemuda Malaysia? Apa dah jadi dengan PRU12 yang mana dibawah pimpinan Pak Lah dan KJ? Segala jawapanya adalah dah hancur. sekarang saudara-saudara masih leka dan lalai mendengar cerita-cerita dongeng, khayalan dan drama-drama seram dari KJ. memang KJ ada visi dan misi bagaimana yang dicakapkan. tapi apa pula muslihat disebalik Misi dan Visi…!!??yang pasti selagi mereka-mereka ini memerintah negara apa yang pasti UMNO akan hancur dalam masa terdekat dan tunggu sahajalah PRU13. nasib melayu semuanya akan hancur dan UMNO hanya jadi parti yang duduk dalam muzium yang mempunyai sejarahnya tersendiri. Sejarah telah membuktikan hancurnya Melaka kerana tamak & khianatnya Datuk Bendahara dan Si Ketol.Masa tu dah tak guna nak menyesal. Jangan salahkan pembangkang sahaja. mereka tidak akan dapat meghancurkan kita sekiranya kita tidak membuat dajal didalam UMNO. Mungkin saudara masih kurang mendalami permainan politik KJ. Dia memang bijak dan cukup halus membuat percaturan.Ingat jangan kerana terlalu termakan cakap lalu taksub akhirnya saudara dan semua orang melayu lain akan hancur suatu hari nanti.Waktu tu akan merimpatlah anak-anak dan cucu cicit kita didalam negara sendiri. Jadilah seperti melayu di seberang tambak, Abogine diAustralia dan New Zealand, Palastenian dibumi Palastin, Red Indian di Amerika. Jadi saudara renung-renungkan sebelum membuat pilihan hati,sekiranya saudara Boss dan Bakawali07 terpilih sebagai perwakilan nanti.Ingat pesanan orang tua ” Menang sorak Kampung Tergadai”


Comment by sewarkuning on 2008-07-06 22:18:05

Marilah kita tanya kepada pendukung2 KJ, dimanakah KJ dilahirkan dan dibesarkan..? Pada umur berapakah KJ datang ke Malaysia dan sejauh manakah kefahaman KJ terhadap cabaran dan liku-liku hidup yang dilalui oleh orang-orang Melayu….?

Jika tidak dapat menjawab, 1 soalan mudah yang ingin ditanya. Berikan satu sahaja sumbangan KJ terhadap Melayu dan Islam yang memberi manfaat di sepanjang pemglibatannya dalam politik.

Sesudah itu marilah kita bincang beramai-ramai berkenaan faktor-faktor KJ mendapat kedudukan seperti sekarang serta punca-punca rekod buruk PRU 12 yang lepas dan penglibata KJ dalam senario politik negara yang melanda selama dan ketika ini.

Diharap pendukung2 KJ dapat menjawab dengan ikhlas dan tulus tanpa prejudis.


Comment by bagong on 2008-07-06 22:30:54

aku tak tau lah dengan boss dan bakawali. adakah korang ni kenal betul kat KJ. Korang tak tengok ke apa yang KJ buat masa pilihan raya. letak calon2 payung terjun yang akhirnya menjahanamkan UMNO dan BN. Korang tak tau ke kes ECM Libra? Korang tak tau ke tingkat 4? Korang tak Tau ke Air Asia? Korang tak tau ke Patrik Badawi? Korang tau pernah dengar ke orang kait pemerintahan Pak Lah dengan KJ… Dan paling best sekali korang ni tak pernah tau ke hubungan Kj dengan si Sodomi…

Korang ni gila ke nak suruh Pak Mertua jadi PM… Menantu jadi Ketua Pemuda.. lepas tu depa boleh buat sesuaka hati depan.. Korang tak sedar kenapa PRU 12 kita kalah teruk… Orang dah lihat kalau lah orang-orang KJ ni menang aku tak tau lah apa jadi pada parlimen Malaysia. Mungkin inilah hikmahnya sehingga membuka mata ramai pemimpin di peringkat atasan.

Kj & the geng sekarang dah tenat… saham-saham geng-geng dia orang semua dah down gile. Projek pun dah banyak cancel. Demi menyelamatkan ini semua mereka akan buat apa saja asalkan mereka dan keluarga terselamat. Sedarlah wahai orang Kote.. KJ dan Pak Lah adalah liabiliti UMNO dan BN. Semua orang menyedari itu semua… maybe orang Kote saja yang tak sedar… Kesian…


Comment by pulai on 2008-07-06 22:38:46

tapi kesimpulannya, demi kuasa, Hj Dolah, yang menawarkan diri menjadi Timb. Ketua UMNO Bahagian Pulai Johor, sanggup bersesongkol dengan KJ demi untuk mendapatkan kuasa! hahaha. Dulu dia main kutuk lagi si KJ, konon-kononnya akan bersama-sama dengan Mukriz…. sekarang ni?

Amat menarik untuk kita perhatikan adakah Dato’ OS akan melawan penyandang Ketua Bahagian, Nur Jazlan. Jika Dato’ OS pengecut, maksudnya Hj Dollah akan lawan ADUN Kempas … lagilah lauk Hj Dollah.!


Comment by ahbodolah on 2008-07-06 22:49:45

Haha aku tak sangka orang kote boleh sokong KJ…Patutlah orang-orang kote tak datang majlis Mukhriz dan Khir Toyo.. rupanya dia orang geng KJ. Korang kata KJ ada Misi dan Visi.. Mendanya??.. Dialah yang menyebabkan pengundi baru cabut lari…

Korang kena pikir lepas ni ada 4 juta lagi pengundi baru untuk PRU13. Apa akan jadi nanti pada PRU13 sedangkan undi popular BN pada PRU12 hanya 52% berbanding pembangkang 48%. Korang pikir pengundi baru yang dah tau tembelang KJ dan Pak Lah ni nak ke undi BN lagi ke? Kota bolehlah… Orang Felda sedang muai. Itupun hasil pengurusan Najib.. orang-orang yang bermaklumat ni… nak diam kan saja ke ekonomi Malaysia dihancurkan oleh petualang ni… Memang hancurlah UMNO dan BN kalau gandingan Pak Lah – KJ ni pegang UMNO.

Aku rasa korang yang sokong KJ ni pi baca http://www.chedet.com sebab maybe aku kurang pengalaman.. jadi lebih baik baca tulisan seorang pemimpin Agung Dunia yang 22 tahun memerintah Malaysia dengan jayanya.


Comment by bossia on 2008-07-06 23:42:29

boss tu naib antara penulis yg hidupkan Tsunami


Comment by fitriaroma on 2008-07-07 00:00:03

ada antara mangkuk ayun kat sini kata KJ laknat ade misi dan visi. Cuba cerita kat sini ape misi dan visi tuu.. kalau setakat cakap bunga-bunga dalam visi dan misi.. sesape je boleh karang ayat. bukan nya susah nak karang ayat yang standard misi dan visi. yang penting kita nak nak tahu hati budi calon yang karang ayat misi dan visi tuu.. betul ke nak berjuang untuk Melayu…?

Kena ke kalau kita semua pilih KJ sedangkan dia adalah menantu kepada Perdana Menteri. Tidkkah ia dilihat sevagai conflict of interest..? Bapak mentua Perdana Menteri… menantu lelaki Ketua Pemuda malaysia. Kepada sesape yg kata tak salah, jadi pemilihan akan datang kita semua pilih bini KJ jadi Ketua Puteri Malaysia dan bini baru pak lah jadi ketua wanita malaysia. Jawatan tu semua kekal seumur hidup buat paklah dan keluarga dia.

Yang menyokong KJ jadi ketua pemuda malaysia dan menyokong pak lah adalah mereka yang terdiri daripada ahli umno yang bodoh bebal buta tuli, tidak mahu belajar dan bermuhasabah diri dari apa yang berlaku pada PRU12 yang lepas dan keadaan UMNO serta org2 melayu sekarang. yang mereka tahu menyokong kj dan pak lah adalah untk dapat habuan. UMNO dan BN kalah pada PRU13 akan datang tak penting bagi mereka.

Lihatlah YB Razman DUN Sedeli. Apa yang dia kisah huru hara yang telah dibuat oleh KJ selama ni. Dia sanggup jadikan rumah bapak dia sebagai tempat perjumpaan KJ pada hari aha yang lepas kerana terhutang budai pada KJ yang memaksa Badan Perhubungan BN Johor meletakan nama dia sebagai CALON WAKIL RAKYAT Dun Sedeli.

Mengikut cerita sebenar, nama Razman tiada dalam senarai calon wakil rakyat Badan Perhubungan BN Johor. tapi disebabkan Razman tiada maruh dan harga diri maka dia merelakan dirinya dipergunakan oleh KJ untuk mendapat kuasa dan kedudukan. Ya.. memang sejarang ni dia dapat kuasa dan kedudukan sebagai YB di Dun Sedeli.. tetapi ini soal tanggungjawab sebagai Khalifah Allah yang diamanahkan untuk Agama dan Bangsa. Kita serahkan kepada Allah SWT kerana org yang mendapat sesuatu kuasa pada jalan yang tidak layak dan tidak betul maka tunggulah balasannya pada masa hadapan. kalau tidak kena pada dirinya maka kebiasaannya akan terkena pada anak pinaknya.


Comment by pulai on 2008-07-07 06:08:37

Dengar-dengarlah yang Hj Dollah dah kena beli (sponsor) oleh KJ untuk lawan jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pulai, betul ke? Dengar-dengarlah…


Comment by epin on 2008-07-07 12:00:00

Kerajaan Tiga Beranak

Ahli umno kena fikir secara resional adakah kerajaan Tiga Beranak ini membantu untuk mengharumkan nama Malaysia Di persada dunia atau hendak menghancurkan perpaduan rayaat kususnya oang melayu dengan kegagalan nya mentadbir negara dari 2004-2008 Bursa saham jatuh,harga minyak naik harga barang naik perkerjaan kurang Ini disebabkan pak lah tak pandai mencorak pentadbiran negara dan ikut cakap menant dan menteri yang tak berapa cerdek lagi dungu.Kita raayat Malaysia terutama ahli umno buat keputusan yang bijak dalam pemilian cawangan dan bahagian nanti.


Comment by tamingsari on 2008-07-07 12:01:35

pulai,

Kalau ia dia di sponsor, awak tengok ajelah kalau-kalau RM turun macam hujan. KJ kalau ingat dia boleh beli Hj Dollah ni, dia silap besar. Kawan rasa KJ kena jual dengan mamat nih nanti. Congak punya congak, rasanya Hj Dollah menang, yg terduduk penyandang Timbalan sekarang. Calon2 timbalan yang lain relek aje, yang sorang tumpang Dato Os yg sorang lagi tumpang Dato Jaz. Yg berusaha sungguh2 si Hj Dollah nih aje. Calon yg terbaik pula tidak mahu bertanding timbalan kerana berpendapat Dato Os akan gostan dan tidak berani melanggar Dato Jaz. Hancus pulai!! Allahualam.


Comment by Kasturi on 2008-07-07 13:52:09

ALLAH S.W.T tuhan yang maha Adil lagi teragung bijaksananya…maha mengetauhi,

melihat,mendengar,lagi berkata-kata,cukup segala-galanya hanya yang HAK!tidak bergerak sesuatu itu melainkan dengan izinnya….

Cuba Kau fikir-fikirkan

Buat baik dibalas baik

Buat jahat setimpallah dengan perbuatan yang kau lakukan

Apalah faedahnya memburuk-buruk pemimpin yang lain

angkara KJ@beruk turun Kota Tinggi ibarat nyamuk seekor kelambut kau nak bakar….peh! jahanam-jahanam….melayu hancur kerana PHD!

Mana letaknya pemikiran yang waras kalau mcm nie gayanya…

kau orang tak lak jadi pemimpin lupakanlah…hasrat jahanam kau Tu!

Kau pun apa kurangnya hari kau kata orang tu tak betul esok-esok kau tu lagi tak betul…

MASUK H.PERMAI WAD bawah tanah!

Rakan -rakan yang rasanya diri tu masih UMNO JOHOR semua janglah cuba nak menaguk di air yang keroh,

KAU!!!Yang nak bertanding Ketua Pemuda Bhg.dan Naib Ketua Pemuda Bhg. mulut jangan nak celupar,

tangan jangan nak mengatal baling batu sana-sina lepas tu sembunyi tangan pulak…nape tangan kau

berkudis ke!!! Nak bertanding gunakan cara yang betul…kempen cara sihat

jangan nak buruk-burukan pemimpin lain yang akibatnya kau yang merana dan dipersundalkan..

ALLAH S.W.T tuhan yang maha Adil lagi teragung bijaksananya…maha mengetauhi,melihat,mendengar,lagi berkata-kata…

KAU!! tak boleh lari mana nak sembunyipun dah tak sempat

HAK dah datang panggilan maut maka binasalah kau….

Sumber maklumat yang aku dapat Hj.Dollah KP.Pulai merangkap Exco Pemuda UMNO M’sia kini sekarang berada di China bersama-sama rombongan YB.Maulizan Exco Kerajaan Negeri Johor…

Dan yang datang dlm program KJ@Berok smlm pun… KP-KP Bhg Lain pun ada nape nama mereka tidak disebut..

Nampak sangat artikel ni memang dari…tut!(Dah tahu pun)

Lebih terang lagi orang-orang ni yang memang nak rosakan Hj.Dollah utk bertanding jawatan Timb.Ketua Bahagian yang memang sokong sangat Dato’Osman bertanding Ketua UMNO Bahagaian Pulai.

Apakejadah pulak dia yang menjadi ‘Talibarut’ KJ@Berok cuba selidik dulu sebelum membuat cerita@FITNAH!…yang lain peliknya Kota Tinggi tuan rumah apa pula rumah lain yang dirosakan dan dibakar!

Orang melayu nie dari zaman dulu datuk-nenek moyang asyik mengata,mengutuk,mengumpatmengeji macam-macam lagilah…

Apakah kita hari ini perlu ITU semua untuk menjadi pemimpin.

Wahimah apa pun sekali Fikir-fikirkanlah…renung-renunglah sampai mata kau juling….

Apa matlamat KAU….?!!!!.


Comment by fitriaroma on 2008-07-07 14:04:33

Kasturi.. baca sms yang berbunyi seperti di bawah dan sila komen;

“Lokasi perjumpaan di Kota Tinggi pd 6-Julai jam 10am-12pm: 187, Kg Batu 4, Jalan Lukut, Kota Tinggi.(jln waterfall). Sahabat ada kelapangan pergi kelokasi diatas. saudara KJ ingin berjumpa kawan-kawan. Haji Abdullah.

sms seperti di atas telah merebak dalam bahagian pulai hingga bawa keluar ke Bhg JB dan Gelang Patah. Mereka yg menerima msg tersebut menyatakan asal msg terbut datangnya daripada Hj Dolah Ketua Pemuda Bahagian Pulai yg berkempen kuat menyarankan ketua-ketua pemuda dan ajk-ajknya sekali datang beramai-ramai ke majlis tersebut.

Sudah terang mahu bersuloh kaaa.. benang yg basah tak buleh nak ditegakkan la bro.. hanya “bende tu” yg basah je buleh tegakkan bro…muehehehe


Comment by combat on 2008-07-07 14:36:19

fitriaroma………..

Setakat SMS belum cukup…bro.Salah ke

Siapa nak bertanding ….biarkanlah

Yang penting Kau tu bro jangan salah pilih!!!

Sesal Seumur Hidup

Ape ke benda….lah lu bro!


Comment by fitriaroma on 2008-07-07 15:02:02

combat…

hakikatnya sms tu aku terima dari haji dolah ketua pemuda pulai. memang lah kat sini aku tak boleh nak buktikan kecuali ko tengok sendiri msg box dalam handfon akuu.. aku cuma melaporkan yang benar iaitu haji dolah meng sms jemputan kepada seramai ajk pemuda dan ahli dalm umno pulai untuk bejumpa kj di Kota Tinggi.

Aku memang tak aka salah pilih. aku tetap menyokong Mukhriz dan barisannya. setakat kj, aku dah chop sebagai petualang bangsa. Tiada apa yg boleh dibanggakan pada berok jantan ni selain daripada mendapat kedudukan kerana bapak mentua sebagai Perdana Menteri, bukannya dapat disebabkan kebolehan dan kwibawaannya yang sebenar.

Comments

Comment by Kasturi on 2008-07-07 15:27:09

Yeke ada sms…sms jemputanlah tu.

Memang lah bodah kalau dah teranng kau pegi suloh

sape suruh …yang basah tu basahlah aku tak suruh kau keringkan

pun…..jadi H.A pemaklum sahajalah…

Negeri Johor ni tempat lahirnya Parti UMNO yang keramat ini.

Memperjuangkan ha-hak ketuanan orang melayu,bangsa dan tanahair

maka jadilah contoh yang terbaik supaya dapat diikuti oleh

rakan-rakan kita dinegeri-negeri yang lain…

KJ@Beruk dtg nak berkempan….bukan suruh kau calonkan dia…dengar apa dia nak cakap fikir mana yang baik

mana yang buruk…takde sape pakasa kau calonkan KJ kt

Bhg.kau kerana keputusan kat tangan kau..

samalh jugak mcm Dt.Mukhriz dan DS.Dr.Khir toyo..nak

bertanding kita bg ruang peluang mereka meluahkan hasrat…

mereka nak bertanding..

Dengar…dengar….dengar bai-baik!

Yang penting kita harus pandai menilai antara MuKhriz,Khir toyo dan KJ….antara mereka manakah yg boleh meneruskan

perjuangan pemuda sebagai suara Pendesak demi kepentingan orang melayu..tepuklah dada kau kuat2 lepas tu hentak kepala kau atas batu….BARULAH DPT JAWAPAN KAU YANG SATU.

Bertindak mengikut pikiran yang waras bukan dengan hati yg busuk

…kalau hati dah busuk MENUNAIKAN solat pun sia-sia.

Setakat nak berkempen pun kau nak sekat

Apa negeri Johor ini kau punya ke????


Comment by ahbodolah on 2008-07-07 15:57:11

Hahaha ada gak orang yang nak dengar misi dan visi KJ. Kelako aku dengar. Misi dan visi menyelamatkan family yang hampur terbungkus… Kalau dah tau orang-orang menolak UMNO dan BN kerana bencikan KJ dan Pak Lah.. dah tau mereka liabiliti UMNO bentangkanlah Visi dan Misi macam mana pun.. Buat lah rebranding macam mana pun kerana pokoknya mudah rakyat sudah menolak Pak Lah dan KJ.

Mungkin KJ dan Pak Lah boleh menang dalam pemilihan nanti kerana aku yakin mereka akan gunakan apa juga cara untuk menang tak kiralah bersih atau kotor… tapi lihatlah apa akan jadi pada PRU13 nanti… Fikirkanlah wahai orang-orang UMNO… Menang sorak tapi UMNO dan BN tergadai… sayangkanlah bangsa….

Hakikat yang harus diterima pada PRU 12 dibawah pemerintahan Pak Lah di bawah Nasihat KJ dan tingkat 4.

1. BN kalah di 4 Negeri iaitu kelantan, Kedah, Penang, Perak dan Selangor.

2. BN kalah di Wilayah Persekutuan

3. Sultan Tidak menerima calon MB yang dicadangkan oleh Pak Lah di Perlis, Terangganu, dan Johor.

4. Ramai calon payung terjun pilihan KJ terutama di Utara tewas. Kat sedili Kote Tinggi tu letak sapa pun boleh menang.

So kalau korang masih lagi nak dengar visi dan misi dari KJ terpulanglah… Cakap memang senang. tapi berpijak lah dibumi nyata. Aku takut Kote Tinggi akan jadi musium UMNO kat Johor… sebab dia orang tak kisah apa yang berlaku…


Comment by combat on 2008-07-07 16:06:16

fitriaroma…

Jadi kau ni pemuda pulailah

Kau bertanding jawatan apa kali ni…bro

Ketua Pemuda?

N.Ketua Pemuda?

Baguslah kau tetap sokong Mukhriz…sokong-sokong saya sokong

Jadi Ketua Pemuda kau Hj.Dollah tu sokong KJ lah ??

(hanya kerana dia hantar sms jemputan KJ).

aku pun tak pulak paksa atau suruh kau sokong sape-sape.

Keputusan ditangan kau…itupun kalaulah kau menang bertanding!

Berkempanlah cara baik…jaganlah nak rosakan masa depan orang lain…kelak kau jugak yang menyesal nanti.

Aku nak tnya kau perlu kita sekat peluang orang lain

hanya kerana dia bersms jemputan?

Aku tungu jawapan yang ikhlas dari kau.bro………


Comment by fitriaroma on 2008-07-07 16:36:03

combat and kastur… coooolllll la brader..

aku tak kata haji dolah sokong KJ. aku cume guna hak aku untuk bersuara buat persepsi haji dolah KETUA PEMUDA PULAI menghantar jemputan dengan begitu hebat untuk meyuruh ajk dan ahli pemuda pulai hadir perjumpa KJ. Sambil tu aku pun tak kata Haji Dolah ni TAK SOKONG KJ, sebab menurut kata2 pemuda umno samada dalam pulai dan di luar, haji dolah ni macam sumpah sumpit.. sekap kaler hijau…sekelap kala coklat.. kekadang tu dia buleh tukar kaler pink…tu yang aku muskil… skrg ni nak tanding Timbalan Ketua UMNO Pulai… gud lak la brader…


Comment by ahbodolah on 2008-07-07 17:14:29

Hahaha kalau kaler pink leh jadi ketua Puteri tu… Mesti menang…


Comment by pulai on 2008-07-07 17:41:02

Hj Dollah boleh menang Timb. Ketua UMNO Bahagian Pulai??? Mimpi ke apa? Orang yang tak ada jasa lansung dalam Pulai, lepas tu dapat jawatan Ahli Majlis pun gunakan tiket penjaja (sedangkan dia bukan penjaja pun). Lepas tu eksyen dengan Exco, sedangkan ketua pemuda Pulai dari dulu dapat jadi Exco (LANTIKAN). Bukan dasar pribadi!!

Lepas tu ada hati kalau lawan Datuk OS boleh menang!! hahaha. Entah-entah dengan Ramli Bohani pun tak boleh lawan. Bro, permilihan bahagian lama lagi lah bro.. Aku dengar Sdr Ramli sedang sibuk dengan perhubungan negeri, buat kerja bukan hanya nak berkempen!


Comment by anakjahor on 2008-07-07 19:42:41

Assalammulaikum .. salam perjuangan kepada semua .. di sini anakjohor ingin mengulas sedikit tentang apa yang dikatakan perancangan politik Khairy Jamaluddin, Perancangannya untuk dinobatkan sebagai pemimpin tertinggi bergitu teratur dan terancang, mungkin kita orang-orang PEMUDA UMNO tidak perasan atau saja buat tak perasan atau pun memang tak nak perasan… tentang keaadah untuk menarik atau untuk menyemaikan benih-benih sokongan terhadap perjuangan beliau, Khairy Jamaluddin adalah seorang yang amat pentingkan kuasa dan wang ringgit, kerana dengan kuasa dan wang Ringgit maka beliau akan dapat membeli seberapa pengaruh yang beliau mahukan…hakikatnya apakah pemuda UMNO Johor tergamak mempetaruhkan masa depan MELAYU atau UMNO demi kepentingan peribadi yang tinggi…??? jika itulah tuntutan yang dimahukan oleh Pemuda UMNO Johor terhadap Bangsa Melayu dan UMNO .. maka lakukan lah ….berpeganglah wahai Pemuda UMNO Johor tiada siapa yang mampu mengubah pendirian kita Pemuda UMNO Johor seandainya kita bersatu dan menolak sebarang bentuk perjanjian dari seorang pertualang Bangsa yang akhirnya akan merosakan Bangsa Melayu dan UMNO itu sendiri, Khairy Jamaluddin di lahirkan dari golongan yang berharta..:dan bukan beradapkan Bangsa Melayu Sejati…

1) Khairy dilahirkan di Bandaraya Kuwait

2) Anak seorang bekas diplomat Dato’ Jamaluddin Abu Bakar dan Dato’ Rahmah Abdul Hamid.

3) Khairy melanjutkan pelajarannya di United World College of South East Asia di Singapura

4) Kemudian Melanjutkan pengajian universitinya di Universiti Oxford, United Kingdom

5)Ketika di Oxford, beliau menuntut di Kolej St. Hugh, dan kemudiannya graduan dalam bidang Falsafah, Politik, dan Ekonomi (PPE).

Kita tanya Siapa Khairy Jamaluddin ??? beliau adalah seorang Pemuda yang dilahirkan dalam keadaan kemewaahan, usianya di waktu usia mudanya banyak dihabiskan di negara Penjajah ..pertama di Singapura (Yahudi Selatan) kemudian Ke Oxford UK, Negara Penjajah… apakah Khairy Jamaluddin memahami serta menjiwai semangat Bangsa Melayu..???

Jadi kepada Pemuda UMNO Johor ..insaflah dan berfikirlah dengan kewarasan yang jitu .. nobatkan seorang Ketua yang bakal memimpin kearah pengukuhan parti UMNO dan Bangsa Melayu .. bukan menobatkan Perosak dan pemusnah parti Keramat UMNO dan Bangsa Melayu … dari anakjohor


Comment by tamingsari on 2008-07-07 21:13:47

pulai,

ramalan kawan. Dato Os terduduk. Ketua- Dato Jaz. Hj Dollah pun terduduk, Timbalan- Ramlee Bohani . Ramalan awak macam mana?


Comment by zulkefliyusop on 2008-07-07 21:17:01

hehehe… mmg tak salah kita nak bagi peluang pada org untuk kempen kat mana pun… tapi kalau dah tau calon tu macam sampah, taik, petualang bangsa, pun masih ada yg nak dengar. mcm ada tak kena je… …


Comment by zulz on 2008-07-07 21:40:14

Pandangan saya ,jangan bertelagah sesama sendiri tak der gunanya untuk sesiapa pun.Berkhidmatlah sebaik dan seikhlas mungkin kerana itu yang diharapkan oleh rakyat.


Comment by bagong on 2008-07-07 21:51:25

betul tu anak johor dan zulkefly…

Bodoh ke apa nak sokong KJ ni… tak pikir ke PRU13 nanti… Persepsi orang terhadap KJ ni dah terlalu buruk… dia ni telah dianggap sebagai liabiliti Pemuda dan UMNO. Menda ni rasanya telah diutarakan dalam mesyuarat Exco PEmuda Malaysia dan salah satu sebab kekalahan teruk PRU12 adalah faktor KJ? Penyokong2 yang masih nak dengan Misi dan Visi KJ ni tau ke tak apa yang di maksudkan dengan Faktor KJ? bagi aku sekarang ni Misi dan Visi KJ hanyalah nak selamatkan survivor politik dan periuk nasi Pak Lah anda family.

Pada aku sokongan terhadap KJ hanya akan menghancurkan UMNO… YB Rasman lain lah.. dia dah dapat habuan jadi YB camana pun dia kena sokong dah tak leh elak dah… Korang dapat apa??


Comment by pulai on 2008-07-07 22:28:00

Tamingsari,

Ini analisa orang yang tak bolehpun mengundi, tapi monitor closely akan UMNO Pulai.

Datuk Nur Jazlan nampaknya memang tak de tandingan. Silap-silap, beliau menang tanpa bertanding. Dulu dengar Yunus nak lawan, tapi siapa nak sponsor heh?

Dato’ OS mungkin ada peluang jika dia tanding Timb. Ketua UMNO, atas kapasiti dia sebagai ADUN. Tapi jika dia tanding Ketua Bhg, dia sebenarnya menghulurkan leher untuk dipancung. Datuk Jazlan MP Pulai dan penyandang jawatan Ketua UMNO Bhg Pulai. Susahlah sikit orang tak nak pilih dia, despite apa pun orang cakap pasal Datuk Jazlan. Kalau tanding Timbalan, mungkin boleh dapat lah kot. Sebab orang Melayu ni, yang ada pangkat, mereka pandang dan hormat sikitlah…

Ramlee Bohani ada peluang atas kapasiti good personaliti dan sebagai Setiausaha Kerja kepada perhubungan UMNO negeri Johor. Lihat aje pada pemilihan G7 yang lepas, walaupun tak ramai yang ramalkan Sdr Ramlee boleh menang, beliau menang dengan undi yang terbanyak! Masalah beliau ni terlalu committed dan dedicated dengan kerja-kerja beliau sebagai setiausaha kerja Perhubungan Negeri. Sibuk memanjang sampai susah nak tengok beliau berkempen kat Pulai.

Hj Dollah … hmmmm unless semua ketua pemuda cawangan yang menyokongnya jadi perwakilan cawangan ke mesyuarat bahagian, then mungkin beliau akan dapat undi, tapi rasa-rasanya itupun tak cukup. Pengaruh beliau dgn ketua-ketua cawangan masih tak kuat, dan beliau tak de jasa yang besar untuk melonjakkan diri sebagai Timbl. Mungkin kalau lawan Naib … mungkin ada peluang kot.

Tengku … samada kekal dengan jawatan sekarang, Naib Ketua, atau akan berkubur. Beliau tak de champ nak gi mana-mana. Nak pergi dengan Datuk Jazlan, beliau tak ngam. Dengan Dato’ OS pun beliau tak ngam. So, dia macam hantu lah.. terapung di antara Dunia dan Alam barzakh. Lagipun tengok website dia, tak de hormatkkan pemimpin atasan. Macamlah dia Ketua Bahagian pulak…

Yang lainnya .. mungkin jadi pemecah/pengacau undi.


Comment by muar on 2008-07-08 00:57:49

boss cakap pasal visi dan misi KJ

hehe…bos ko nak tahu misi dan visi kj

mudah je:

kekalahan teruk BN semasa Pru ke 12 .

ekonomi yg merudum

kepimpinan pak lah yg korup

kronisme peirngkat tertinggi bila menantu dan anak pinak dibiar menjawat jawatan tinggi dlm UMNO

tu ler dia misi dan visi kj


Comment by pulai on 2008-07-08 02:52:51

Sesungguhnya kelemahan pentadbiran BN dan UMNO masa kini adalah tujuan utama Anwar Ibrahim untuk kembali berkuasa. Siapakah orang dalam UMNO yang akan melaksanakan tugas-tugas untuk menjahanamkan UMNO dari dalam, seterusnya merosakkan BN? Siapakah yang menjadikan AI sebagai IDOLAnya, sehingga sanggup mencerca Tun Dr. Mahathir dek kerana sayangnya beliau terhadap idolanya, AI.

Secara personal, disamping melemahkan UMNO dan BN dari dalam, amat senang sekali untuk “sambil menyelam minum air”, mengumpul jutaan ringgit demi survival diri dan politik sendiri. Sebagai seorang yang paling rapat dengan pemimpin no 1 Malaysia, segala cadangan, nasihat, pandangan akan dikira sebagai tepat dan membantu bapa mentua serta (dari penglihatan bapa mentua) amat bagus, terpuji, dan paling berkesan (maklumlah graduan Oxford). Andaikata yang idea itu tidak berkesan, atau buruk (dari pandangan rakyat), bapa mentualah yang perlu menjawab, ataupun diarahkan salah satu menteri untuk menjadi pendiding dari tohmahan dan kejian rakyat.

AI telah nampak semua ini, dan dengan menjanjikan jawatan serta harta, tak mustahil menantu ini akan melaksanakan tugas dengan baik. Bagi AI, habuan wang ringgit serta janji pangkat amatlah mudah kerana menantu ini pun bukanlah seorang yang idealist atau extremist agama, yang mengharapkan terbaik untuk agama, bangsa dan negara. Bagi menantu ini, asalkan kocek penuh, mungkin rakan untuk berhibur, serta pangkat dan jawatan sudah cukup bagi dirinya dan mungkin orang disekitarnya.

Nota kaki: Sejak kes SODOMY Anwar Ibrahim ni, kenyataan menantu ini keluar almost tiap-tiap hari dalam akhbar, terutamanya Berita Harian (yang dipuji oleh pembangkang sebagai akhbar yang amat tidak bias). Dari awal kes ini digemburkan, menantu ini bakaikan ada maklumat dalaman yang ahli politik lain tidak boleh terfikir, yang Syed Hamid sendiri terpaku dek kecekapan dan kepintaran menantu ini. Wow… seluruh rakyat akan berbangga dengan menantu ini kerana berani memberikan komen-komen yang (bernas??) .


Comment by combat on 2008-07-08 12:29:48

fitriaroma…..

Cerminkan diri kau…

Kau pun apa kurangnya…kejap A kejap B lepas tu hilang

timbul….sekarang dah jadi kuda belang pulak.

Kes memorendam jgn kau lupa!

Hello Pulai… is come back

sape tak kenal Pulai@jazlan…jangan This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it nak berselindung lagi

<!–

var prefix = ‘ma’ + ‘il’ + ‘to’;
var path = ‘hr’ + ‘ef’ + ‘=’;
var addy80252 = ‘Pulai’ + ‘@’ + ‘jazlan’ + ‘.’ + ” + ‘.’ + ” + ‘.’ + ‘jangan’;
document.write( ‘‘ );
document.write( addy80252 );
document.write( ” );
// –>Kes kau WPI ajak S’pore tarik pelabur belum selesai lagi?

Kaulah sebenarnya petualang pengkianat bangsa…nak gadaikan tanah-tanah kat pulai dalam WPI kepada singporah…

hebat betul muslihat kau..

Apa cerita kes setingan kat parlimen kau?

Pas dah buat majlis “PERHIMPUNAN SETINGAN”

Kau pulak buat majlis “SETINGAN MEMENINGKAN KEPALA OTAK KAU”

Apa guna kau cerita pasal perjaungan masalah setinganpun kau tak

dapat selesaikan..

Sumber yang aku dapat Skudai kiri,Kg Telok Serdang,Kaw.Denai Kempas masalah setingan sampai hari ini pun masih belum selesai

lagi….Jalan mudah buat rumah flat longokan diaorang ni semua

satu temapat..kau buat diaorang ni semua macam sampah ye

apa jenis manusialah kau ni!

Soal undi kau persoalankan pulak kau cakap buat apa tolong

orang melayu sebabnya orang melayu tak undi kau yang undi kau orang india/cina.

Dulu kau jugak yang sokong dollah badawi dan KJ

bila pemuda kau buat program bersama JPMM Kempas

pasal isu singaporah..kau cakap pemuda dan JPMM Kempas

memalukan kau sebagai ketua bahagian…lepas kau

kata hina TUn Mahathir pulak.. menyusahkan orang UMNO

sebab kes.jambatan.

Aku paham sangant kenapa kau persoalkan dollah badawi dan KJ

sekarang….sebabnya kau tak dilantik jawatan Menteri

yang kau agan-agankan..tu..kau berjuang kerana nakkan kuasa

pangkat dan kekayaan itu sebab Allah s.w.t tak makbulkan.

Dulu sokong sekarang tak sokong mcm sumpah supit jugak

pulai@jazlan = fitriaroma

KC-KC kat pulai pun dah meluat tengok sendiwara kau..

rupa-rupanya si pulai@jazlan ni yang cadangkan undi

tak percaya kepada dollah badawi..isu ini terbongkar

kat PWTC…bila KC-KC seluruh johor dijemput mengadap dollah

badawi.


Comment by fitriaroma on 2008-07-08 13:14:31

hai combat… aku selalu cermin diri aku.. tiap pagi aku nak pegi kerje, aku akan cermin diri aku untuk sikat dan pakai bedak…hehehe

combat… jgn cepat naik angin. Tenangkan fikiran supaya bila ko berhujah tidak jadi bercelaru dan merapu. Aku bukannya jazlan atau org2nya dan aku jugak bukan org yg sama guna nick pulai. Aku sendiri tak berkenan dgn jazlan sebab bagi aku jazlan tidak ada ciri utama yang diperlukan oleh setiap pemimpin. Jazlan terlalu banyak bezanya dengan bapanya yg bukan calan2 ketokohannya.

So jangala kaitkan aku dengan jazlan. Aku berhujah berkenaan Haji Dolah bukan bermaksud aku menentang dan menafikan hak dia. Aku cuma berhujah berkenaan perbuatan dia yang menjemput ramai pemuda dalam bhg Pulai supaya hadirkan diri dalam perjumpaan dengan KJ. Disamping itu juga kebanykan pemuda2 di luar Pulai memberitahu yang Haji Dolah ini juga seperti sumpah-sumpah yang boleh brtukar-tukar pendirian menyokong sesiapa sahaja yang dia hendak sokong pada bila-bila masa yang dia suka mengikut keadaa semasa siapa yg kuat. Itu sahaja la pendapat aku secara peibadi. Aku ucapkan selamat berjaya kepada haji dolah dalam usaha dia merebut jawatan Timbalan Ketua UMNO Bahagian Pulai. Besar sungguh jawatan yang dia nak rebut. Adakah jasa dan pengorbanan haji Dolah sebesar jawatan yang dia ingin rebutkan…? Hanya perwakilan Pulai sahaja yang tahu jawapannya.


Comment by tamingsari on 2008-07-08 13:20:12

Pulai,

jadinya kalau seseorang itu nak naik, dia kena berpautkan kepada satu-satu papanlah yer? kalau tidak jadi hantu…kah kah kah. Bagus perjuangan awak nih. Patut pun UMNO dah nak jahanam. Rupa2nya, jasa kepada ahli2 tak penting. Masuk papan boss atau hormat/bodek pemimpin lagi penting….kah kah kah.

Cuba awak bagi website tengku tuh kawan nak nengok.


Comment by combat on 2008-07-08 15:22:15

Haaa…fitriaroma

Baguslah kalau kau tak sama mcm jazlan

sedarpun….

Jangan jadi melayu mudah lupa diri

Aku ulang lagi Cermin diri kau maksudnya

,nilai betul-betul diri kau…bukan suruh kau perasan banyak2.

Apa pula jasa dan pengorbanan kau untuk kau

layak merebut jawatan Ketua Pemuda Bahagian….ops’

Harap2 perwakilan Pulai sahaja yang tahu untuk menilaikan

diri kaunya….adakalanya sesumpah jugak.


Comment by fitriaroma on 2008-07-08 17:11:27

combat.. tak payah la ko nak sedarkan aku.. aku memang tak ade kaitan dgn jazlan sepeertimana ko tuduh sebelum nii.. skrg ko seakan2 nak tuduh aku berhasrat rebut jawatan KP Bahagian.. hahahaah.. jgn la ko nak sama kan taraf pemikiran jumud ko dengan aku nii.. dan jgn pulak nak samakan aku dengan Ketua Pemuda SESUMPAH yg kat Pulai tu jugakkk…heheheh aku tak ade kaitan dengan dua pemimpin bengong tuuu… hahahaha


Comment by pulai on 2008-07-08 19:31:00

Combat! hang ingat aku Datuk Nur Jazlan ke? hahahaha… silap bro. aku pemerhati UMNO Pulai .. dari jauh, tapi dekat di hati.

Anyway pasal papan … hmmm mungkin perlu kot. Sebab later kita nak mereka bekerja dalam satu pasukan, timbalan sokong ketua, ketua sokong timbalan. Sekiranya Ketua tak ada, timbalan take over, tapi tetap satu nada, satu suara.

Bukan macam Dato’ OS, yang mula-mula janji dengan setinggan kempas yang mereka akan dapat tanah yg mereka duduki, sampai sanggup duduk depan jentolak nanti, sedangkan dia tahu yg kerajaan pusat memang nak ambil alih tanah tu untuk pembangunan hospital bersepadu. La ni … dia sendiri terduduk apabila setinggan kempas yg mengharapkan dia untuk bawa mereka jumpa MB, tiba-tiba ikut PAS, kerana Dato’ OS buat muka selamba aje. Lepas tu buat kenyataan dalam akhbar yang penduduk setinggan Kempas tak de hati, tak de mata! hahahha. Dalam hal ini aku respect Nur Jazlan, kerana dia consistent. Dari dulu sampai la ni dia suruh penduduk setinggan terima pemindahan itu. No other way around it.

So, nampak tak bila Timb. dan Ketua tak sekepala. Susah nak buat kerja. Ketua cakap lain, timbalan cakap lain, rakyat menyampah, bahagian pun tak berapa efficient.

For me, at least the top 2 or 3 mesti satu papan, baru bahagian efficient dan insyaAllah bergerak dengan lebih bagus!

Itu pendapat aku ajelah… maklumlah aku ni undi pun tak!!!


Comment by pulai on 2008-07-08 19:35:11

Combat, hang cakap macam hang ni best sangat nooo… dah banyak sangat ke jasa kau kat pulai? Kau ni penjilat Hj. Dollah ke? Aku gerenti dia kalah punya lah.. tak usahlah berangan nak rebut jawatan timbalan. Nak jadi AJK pun mungkin kalah.. hahahahahhah


Comment by tamingsari on 2008-07-08 21:01:13

Pulai,

pada kawan main papan akan menjahanamkan lagi parti kita. Cuba lihat tabiat main papan semenjak team wawasan. Merekalah yang merosakkan cara pemikiran pengundi2 kita. Jika tidak mengikut papan, kita akan dapat pilih orang2 yang terbaik. Jika ikut papan, malaun yang tak buat kerja pun boleh menang asalkan dia hambakan diri kepada pemimpin papan dan dapat masuk. Seharusnya dia menhambakan dirinya untuk berkhidmat kepada ahli2 UMNO.

Pada pandangan saya yang boleh mengundi tapi juga hanya sebagai pemerhati sahaja di pulai, ketua, timbalan dan naib tak perlu bersifat macam laki bini sokong satu sama lain. Kalau satu pemalas, yg lain pun sokong, yg rugi ahli2. Kalau tak pakai papan, hanya yang layak dan rajin sahaja yg di pilih. Mereka buat kerja berasingan semuanya untuk kebaikan bahagian tetapi mengikut protokol. Ertinya, tidak boleh membelakangkan ketua atau timbalan atau naib di mana2 majlis2 masing2. Barulah UMNO boleh selamat.Di samping itu jika mereka boleh kerjasama lagi baik. Pandangan ikhlas utk menyelamatkan parti aje.


Comment by pulai on 2008-07-08 21:17:43

Tamingsari,

Totally agree with you!

But langit tak selalunya cerah. Kita doakan yang terbaik untuk UMNO Pulai khususnya, dan UMNO Malaysia amnya.


Comment by tamingsari on 2008-07-08 23:27:23

Salam Perjuangan Pulai!!!!


Comment by boss on 2008-07-09 15:09:00

kepada ahbodolah… aku hanya seorang ahli umno biasa sahaja… AJK cawangan pun bukan… tp aku bercakap atas dasar aku sebagai rakyat yang berhak dan demokrasi… KJ datang k.tinggi pun aku x dijemput sbb aku bukan AJK Pemuda @ Ketua Pemuda cawangan tp aku datang… aku juga ada di msuite hotel pada masa mukriz datang, x dijemput gak… sbb aku tau tp perjumpaan di tenggara di luar pengetahuan aku… tp apa apa pun ko bukan orang yg berhak menghukum orang lain… kalo nak tegur kepimpinan org pun biar dgn berhemah… bukan dengan gaya samseng dan celupar.. hari ini kite kate org beb, x mustahil benda tu akan kembali pada kite… aku tgk mukriz pun x lebih cam ko… khir toyo pun ckp beralas…

beb, k.tinggi tempat kitaorg… sape dtg kita sambut dan jika ada kemusykilan kita tanye.. baru lah ape yg kite x phm boleh jd paham…

xde erti perjuangan kalo harapkan duit… tp yg penting aku tunggu Mukriz dan Khir toyo di Kota Tinggi

Comments

Comment by pailang on 2008-07-09 15:32:27

ingin tahu kisah Dynasti TM “TOK MAT” nantikan kisah ini akan datang……


Comment by pailang on 2008-07-09 15:35:03

Jaminan Versi original……


Comment by combat on 2008-07-09 15:53:33

<!–

var prefix = ‘ma’ + ‘il’ + ‘to’;
var path = ‘hr’ + ‘ef’ + ‘=’;
var addy46706 = ‘Pulai’ + ‘@’ + ‘Fitriaroma’ + ‘.’ + ” + ‘.’ + ” + ‘.’ + ” + ‘.’ + ” + ‘.’ + ”;
document.write( ‘‘ );
document.write( addy46706 );
document.write( ” );
// –>
Pulai@Fitriaroma….. This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it

Fitriaroma….KO kata KB kau bengong KP kau pun bengong

al maksudnya kau pun dah bertambah-tambah bengong…

coz ada 2 kepimpinan kebengongan kat bhg. KO!

Soal Hj.Dollah KO! penghantar sms latak dialah

UMNO Pulai tak tergadaipun angkara sms tu…

esok lusa tulat…dah ada kepimpinan baru pemuda

yang akan menerajui wadah perjuangan bangsa.

Kau tak bertanding?

Rugilah Muhkriz ada orang mcm KO!…takde undi

hanya banyak bercakap…perah mabuk.

YANG PASTI ASAL-ASAL KAUPUN SESUMPAH!

<!–

var prefix = ‘ma’ + ‘il’ + ‘to’;
var path = ‘hr’ + ‘ef’ + ‘=’;
var addy24431 = ‘Pulai’ + ‘@’ + ‘pemerhati’ + ‘.’ + ” + ‘.’ + ” + ‘.’ + ‘semungkin’;
document.write( ‘‘ );
document.write( addy24431 );
document.write( ” );
// –>
Pulai@pemerhati…semungkin This email address is being protected from spam bots, you need Javascript enabled to view it talam dua muka.

Jauh dimata dekat dihati

kecik-kecik tak nak mati…

waimah kau bukan jazlan sekalipun

bayang-bayang kau tetap jazlan dibelakang

yang terang PULAI lebih pada penjilat@pengampu

Pemerhati apa ko kalau kenyataan kau berat pada jazlan…’

Apabila banyak berkata-kata..

banyak pula kau punya temberang dan bidaah kau!


Comment by pailang on 2008-07-09 16:08:18

tuan-tuan yang dirahmati nantikan nukilan saya terima kasih..”DYNASTY TM” PULAI..


Comment by pailang on 2008-07-09 16:14:26

SINOPSIS:-KISAH BENAR TETANG PETUALANG YANG LEBIH HEBAT DARI KJ DAN PAK LAH…..BUKAN SEKADAR SUMPAH SUMPIT MALAHAN BIAWAK HIDUP PUN ADA DALAM SANDIWARA LAKONAN POLITIK PEMERINTAHAN DYNASTY ‘TM’ UNTUK TATAPAN SEMUA KRONI-KRONI SERTA PENYOKONG DAN PENDUKUNG KB PULAI….MUDAH-MUDAHAN PARASIT-PARASIT INI SEDAR DIRI….INGIN TAHU LEBIH LANJUT KISAH INI NANTIKAN KEMUNCULANNYA DI MASA AKAN DATANG…TAHNIAH KEPADA SEMUA WARGA PULAI YANG BERNAUNG DIBAWAH PEMERINTAHAN DYNASTY ‘TM’ PETUALANG BANGSA TURUN TEMURUN…..


Comment by pulai on 2008-07-09 21:17:56

Combat,

Betul. Saya sokong Nur Jazlan. So what? Saya pasti Combat pun sokong someone kot? Kalau tak Dato OS, ataupun Hj Dollah, mahupun Putra (sorry tak guna Tengku … tak tahu asal usul). Kalau tak sokong someone, maknanya lalang lah tu! Mungkin ikut sapa yang hulur $$ lebih kot!

Kenapa saya sokong Nur Jazlan? Saya seorang profesional. Nur Jazlan juga seorang profesional, accountant bertauliah (Malaysian Institute of Accountants). Beliau juga board of director di Telekom, juga President untuk Telekom Pakistan. Tak ramai profesional masuk politics, terutama di Malaysia ni. Ramai yang full time politics, hidup politics, makan politics, cakap politics, sampai kelentong pun kelentong politics.

Betul lawyer ramai gak masuk politics. Tapi itu memang kehidupan lawyer sambil cari makan! Mereka boleh berjaya dalam politics sebab mereka biasa loyar buruk.

Saya pemerhati UMNO Pulai sejak dari kecil, sejak dari zaman Tok Mat. Memang Tok Mat lain dari Nur Jazlan. Baguslah tu. Takkan nak sama aje. Lagipun Tok Mat memang lama jadi menteri, dan kehidupan beliau, dari muda dan sememangnya diajar berpolitics. Seronok baca profil TM di http://www.pulai-online.net di dalam Catatan TSMR. Mungkin Nur Jazlan lain, sebab dia seorang accountant, berfikiran secara accountant, dan mempunyai darah muda.


Comment by tamingsari on 2008-07-10 00:41:57

pulai,

Saudara seolah-olah menyalahkan orang lain semata-mata kerana saudara terpaksa menghambakan diri kepada Jazlan manakala orang yang lain di sini adalah bebas dari banduan seperti itu.

Tidak mempunyai tuan bukannya beerti seseorang itu lalang yang boleh di beli oleh the highest bidder. Kalau pandangan itu sahih maka orang dengan tepat boleh mengandaikan bahawa saudara sendiri adalah professional cyber trooper yang telah di beli oleh Jazlan samada dengan duit atau kerana terhutang budi kepada tok mat kerana memberi kedudukan kepada ayah atau ibu saudara dulu.

Sebagaimana yang diberitahu dahulu, kita seharusnya bertuankan parti. Saya telah mengambil nasihat saudara untuk melihat website Tengku di http://www.umnopulaitv.com yang dikatakan tidak menghormati pemimpin. Terima kasih kepada sahabat dari kempas kerana memberi alamat website itu. Nampaknya website itu memaparkan berita2 tentang cawangan2 di Pulai di samping aktiviti beliau untuk parti. Tidak ada apa-apa yang menunjukkan beliau menghina pemimpin. Mungkinkah dengan membuat kerja dengan lebih gigih itu beerti ianya tidak menghormati pemimpin? Berita Jazlan pun ada nampaknya dalm websitenya. Kalau melihat dari site itu, beliau telah membantu ketua dan timbalan ketua dengan meringankan beban mereka dengan bermacam bantuan.

Di sini kawan nampak awak dah taksub dan bukan neutral sebagaimana yang kawan ingatkan. Menyokong Jazlan tidak ada salahnya, tetapi menghina orang lain yang boleh berkerja menunjukkan di mana terletaknya tahap keprofessionalism awak. Patutpun awak tak layak mengundi. Nur Jazlan sememangnya seorang professional, tapi awak tak layak untuk menyamakan diri awak dengannya kerana mentaliti awak masih mentaliti dunia ketiga.


Comment by fitriaroma on 2008-07-10 09:39:48

Combat.. bawak banyak2 beristighfar.. relaxxx.. cooolllll… jgb babitkan Dato’ Mukhriz dalam hal ni. Dia tak ade kene mengena. Sama ada aku ade ke tak ade ke.. tu semua tak ade kesan bagi dato Mukhriz. Sebagai ahli pemuda UMNO di peringkat akar umbi, aku hanya menggunakan hak aku bersuara untuk meyokong Dato’ Mukhriz.

Tapi dalam hal ni, aku pertikaikan hj dolah (sesumpah) begitu beria-ia menghantar sms mintak seberapa ramai KP Caw dan AJK Pemuda Bhg Pulai supaya hadir dalm perjumpaan dgn KJ tetapi dalam pada yg sama dia tak hadir dan dikatakan pergi ke indonesia. Ni ape punye pemimpin nii.. nak play safe ke..

Ibarat hantar askarnya pegi perang tapi dia pegi enjoy kat indon. Pastu nak bertanding Timbalan Ketua Bhg. Hancur la UMNO bhg pulai macam ni kalau pilih hj dolah SESUMPAH jadi Timbalan Ketua Bhg.

Sape kata aku tak ade undu.. aku pun jadi perwakilan pemuda caw ke pemuda bahagian la.. so kat situ aku boleh mainka peranan. Boleh jugak kasi undi pencalonan untuk Dato’ Mukhriz. Ko ni BENGONG ke ape…hahahaha


Comment by pulai on 2008-07-10 11:13:50

TamingSari,

1. Saya bukan hamba Nur Jazlan. Saya hormati dia sebagai pemimpin dan sebagai ketua bahagian Pulai, dan juga profesional. Tak semestinya apa yang dia sokong saya sokong. Saya seorang profesional yang tiada ties with anybody. Idola saya still Tun Dr. M, dan saya fully support Mukriz for KP UMNO! I never being bought! Not even profesional cyber trooper, just a leisure surfer!

2. Maaf. Saya tujukan perkataan lalang kepada Sdr(i) Combat. I am not sure you can stand by yourself in politics, dan bukan maksud saya kita mesti mempunyai TUAN. Maksud saya kita mesti SOKONG someone, right (not as hamba)? Either Tun Dr. M, Mukriz, Jazlan, OS, Dollah, Putra, mahupun Yunus (or anybody else). Kalau kita fikir nobody else perfect, except ourself, then kita WAJIB jadi kehadapan untuk jadi pemimpin. Am I right? Jangan cakap belakang aje, betul tak?

3. Berkaitan website tersebut, sekiranya anda perhatikan website tersebut betul-betul, terdapat keganjallan sedikit (mungkin banyak). Ianya self-declared sebagai laman web UMNO Bahagian Pulai. In fact page titlenya adalah “umno pulai tv, umno bahagian pulai, LAMAN WEB AHLI PARLIMEN PULAI”. Nampak? Tapi lihat gambar header untuk website tersebut! Siapa gambar-gambar pemimpin di atas itu? Gambar Putra (besar sekali), gambar Pak Lah, Najib, Ghani, Ali Rastam, Khaled, Hamid, Azalina, Muhyiddin, dan Hishamuddin. Opppss mana dia gambar pemimpin pulai yang lain? Mana gambar KETUA UMNO BAHAGIAN PULAI atau timbalannya? Atau Putra thought he is the KB Pulai? Then perihal berita, only those news with related to Putra are there? Itu sahaja ke perihal UMNO Pulai, everything is about Putra? Come on man! At least apa yang saya lihat, laman web http://www.pulai-online.net is declared as Laman web ahli parlimen pulai, which is dedicated to AHLI PARLIMEN PULAI!

4. Maaf sekiranya tamingsari terasa. I am still neutral at national level. Though I don’t see any of the “other group” at Pulai which is caliber enough to lead this division. Nak harapkan Rosli, everybody knows who is he? Nak harapkan OS,nak harapkan Dollah, Yunus, Azman … if will makes UMNO Pulai worst! Sorry terpaksa guna nama di sini!

5. If you don’t like Jazlan, and I do like him, then if I work along side with Jalan, am I worst then him? Mentaliti dunia ketiga? Hmm… I doubt so! But it’s up to you to say anything you like. I am still open to anybody to show their honestly and hardwork! Do you?

Oklah, nanti kita sambung balik discussion. Very interesting indeed! Don’t kill the discussion yet with harsh allegation, not nice!


Comment by combat on 2008-07-10 11:40:53

Fitriaroma….

Sepatutnya Ko lebih perlu banyak istifar….

Banyak sangat Ko punya cerita dongeng…penipuan semata-mata.

Caw. belum lagi bersidang Ko dah beragan

utk ke perwakilan…..haaaahooooooheeeeee wek!


Comment by fitriaroma on 2008-07-10 12:08:11

alaahaii combat… ko ni masih baru lagi ke nak berpolitik.. kalo dah ketua pemuda cawangan, kan otomatik jadi perwakilan ke bahagian.. ape la toktok sgt ko ni… hahahaha.. ko dah istighfar ke belom niii…


Comment by fitriaroma on 2008-07-10 12:11:06

aku nak tengok ketue pemude SESUMPAH berucap buat kali terakhir. agak2 KP SESUMPAH tu berani declare tak dia nak gi Timbalan Ketua Bhg …hehehehe


Comment by tamingsari on 2008-07-10 16:02:09

Pulai,

I agree Jazlan yg terbaik buat masa ini kerana yang nak lawan dia tu pun, Naudzubillah.

Sekarang tentang website Putra. Dari apa yang di lihat, it belongs to him. He paid for it, so why shud dia letak muka Jazlan or even Os? Dari mata kawan, jika kita professional, kita akan menilaikan kerja pemimpin untuk masyarakat. Bukannya meleter macam anak dara tua tentang gambar siapa yang ada gambar siapa yang takde. Pergi masuk aktiviti dan tengok laporan naib ketua. Kawan nak terima kasih kepada awak kerana menyarankan kawan masuk website dia. Belum pernah lagi kawan tengok ada naib ketua bahagian buat laporan penuh macam yang di dalam ruang aktiviti dlm website dia. Kalau di lihat ala corporate report. So much for being profeesional, awak tak boleh appreciate orang lain punya professionalism tapi awak mengaku awak professional.

Kalau tentang Yunus dll yang di sebut kawan fahamlah…mereka tak buat kerja yang bermenfaat melainkan utk memcahkan Pulai. Tapi dengan Putra maaf, awak tersalah sasar. Kawan bukan penyokongnya tapi selepas melihat bukukerja dia dalam websitenya kalau dibandingkan dengan pengerusi2 biro2 lain (tahun lepas) macam langit dengan bumi.

So, maaf pulai, kawan hanya tersinggung bila ada orang yang bertuankan pemimpin dan bukan akarumbi. Nampaknya Putra bertuankan akar umbi dan bukan pemimpin, itu tidak menjadi masalah. Orang yang berkerja untuk umat Melayu jangan dikutuk.

Not being harsh. I’ll bite when only when those who serve the Malays properly are being questioned while those who forsake them while asking for positions are untouched. Keep yourself focused Pulai.


Comment by pulai on 2008-07-10 18:11:43

Tamingsari,

1. Yes, Putra paid for everything on HIS website. Then, should he rename the website to be “Laman Web Naib Ketua UMNO Bahagian Pulai” instead of “Laman Web AHLI PARLIMEN Pulai” or Lawan Web UMNO Pulai? Then it’s appropriate for him not to include his top two leaders as part of the UMNO leadership. I am being professional here. If you create a website for a company, and you are just a General Manager, but the website is for the whole company and you only put your face and your biodata, hmmmm… Anyway, I’ve shown his website to few other friends of mine, and the first question was is he the Ketua Bahagian?

2. As for bukukerja, yes, it’s really profesional, done by profesional, print by profesional. How much it’s cost anyway? Others just type, print and photocopies, I believe.

3. There’s no word “Tuan” here, just pemimpin yang disokong. Hopefully “sokong tak membawa rebah”

4. Sometime, when you do some community works, you don’t have to show to everybody that it’s YOU behind those work. Since sometime it’s use a lot of RM to show that it’s you who organize the show. Be sincere, insyaAllah Allah will rewards your hard work and commitment.

Anyway, cannot focus Pulai so much. National level need some attention too, especially when we have PM that always zzZZzzZZZ…

Good work and observation tamingsari! Keep it up! So, what position will Putra aim for this time? Timbalan too like what he mentioned few months ago?


Comment by tamingsari on 2008-07-11 01:35:11

Dear Pulai,

My final comment on the Pulai division. Professional or not, bottomnline, it’s Putra’s money and he can do whatever he wants just like you can with your money. Who are you or anyone else to tell him what or how to name his website?

As opposed to a corporation my dear friend UMNO belongs to every fee paying member, not Pak Lah, not Jazlan, not Os or even you and I alone. People in UMNO sell their services in exchange for support and satisfaction for serving the Malays, not for money. That’s professionalism in politics. If you want purely do good deeds for the hereafter without people knowing but God, then go and clean the carpets in the suraus in Kempas.

Opinions are like assholes…everybody has one. You may say you don’t have to show your work as Allah is our witness, others may say what the hell has he done because they are stupid enough to ignore the numerous reports and efforts made on the record.

Everyone works for something in return, especially in politics, and if you can’t understand that, that I don’t know what field of professionalism you graduated in. How are you to choose the ones who work from those who are in UMNO for personal gains without them?

Don’t wear blinkers man! Look at the bigger picture and stop bitching about petty stuff. If Jazlan doesn’t want people but only God to see his contribution as an MP, why the hell do you think he has his website? Is it for Allah alone to read?

As far as where Putra is going, I don’t know. I have only met him twice. All I know is what you have introduced to me through his website which is brilliant and compliments the average work of his ketua.

Don’t compare him with Jazlan or Os, because they have govt allocations to splash around. Compare his work with those who want to contest against him wherever he is going. If his opponents have websites too, please forward it to me so I can observe and let you know my findings.

As far as last year is concerned, no one fotocopied or printed any of their work like you suggested because either they didn’t do enough work for Pulai or they were just too lazy and stingy. The only ones who did were Jazlan Os and Putra. I was there as an observer.

Check your facts before you play with me on Pulai. It’s an interesting division that is why I have been asked by my superiors to monitor it.

Thank you for inroducing me to Putra’s http://www.umnopulaitv.com . It may not be as up to date as pulaionline but it is a very interesting website nonetheless. Only Pulai has the best so far. Even Shahrir’s couldn’t beat Pulai. Congratulations if you are in this division. Two of the top three leaders there are outstanding by federal standards. They work well for Pulai although saparately. I’m sure you can guess who.

Good exchanging views with you pulai. See you again on other matters.


Comment by bossia on 2008-07-19 16:52:45

1. Orang daerah KT dah tahu tembelang DUA penulis skrip yg kecuhkan politik Kota Tinggi. Rahsia mereka dah bocor kerana yg membaca dan mendengar dah bosan dengar cerita yang sama penuh tohmahan kutuk peribadi dan jatuhkan maruah orang. Mereka selama2 inilah yg membodoh2kan orang KT dengan nama pena yg berderet2 tapi orang yang sama:

boss/tembioh2000/myazrizan/cegumaikohong/syedhamidalbab/kadirpenyu/endaukuno/anakmb/anaksedili/anakjohorlama/orangkuala/pengerang dan lain-lain…….

2. Pak Daing Tukang sapport mereka pun dah merungut – duit dah banyak habis.! Minta upah lain, gaji lain, tnaggung makan lain, macam2 mintak. Tu lah awal lagi dah di nasihat. Sekarang baru sedar yg kerumun ramai2 tu nak balun duit sahaja. Nak tumpang modal kejar G7. Bawalah duit pakai karung pun tentu licin. Tak nampak apa jasa2 mereka. Fasal bercakap dan berlagak sudah tentulah.

3. Sesama dia yg berlakon dan mengaku SETiakawAN, belum apa2 lagi dah berebut nak jawatan Setiausaha bahagian, bendahari AJK. Rosak! Rosak!

4. Ada kempen manager Sedili, tanah dia kena lelong RM36, tiada yg setiakawan nak bantu. Kutuk lagi ada lah. Mana setiakawan?. Cuma nak kudakan orang je. Laporan gerak gempur tukang kempen pun main tokok tambah nak menyedapkan boss. Kempen manager bandar pulak kera sumbang. Kempen mangaer bandar pulak orang gelar Tok selampit orn Makam dah tak pakai. Pandai buat cerita, skrang jadi tukang pelapor gerak gempur.

5. Banyak komentar dua orang ini lebih memburukan nama daerah Kota Tinggi dan ramai kakitangan Kerajaan, pemimpin masyarakat tak puas hati kerana cerita mereka kait politik hal dalaman berebut jawatan musim pemilihan, habis nama KT tercemar dibaca pelayar satu negara. Hal dalaman, uruslah dalaman.

Cerita yang paling hot sekarang ni dah tersebar ada yang dapat kurnia konsesi pasir ratus ekar, batu bekas kauri Belungkor yang terbengkalai dan tanah puluh ekar tepi Sungai Belungkor untuk stokpile angkut pasir dan batu. Tak lama lagi melambunglah harga batu tempatan, kos pembangunan naik, kerjaan kena tanggung, rakyat yg merana.

Kalau ekspot dan seludup ke negara jiran untuk kejar untung berganda, sah lah mereka ini bukan patriotik. Kerana duit . boss tolong komen boss, tembioh2000?myazrizan, endaukuno???

Group nilah yg sibok2 kempen bodohkan ahli untuk sokong mereka nak ambilalih bahagian, habis semua penduduk kena keliru dgn agenda pembaharuan mereka yang kononnya berjuang untuk bangsa agama dan negara.

Kononnya mereka nak buat pembaharuan, remajakan parti dan ikhlas tiada kepentingan diri atau mengharap habuan.????? Bila kelulusan pasir dan batu dah dapat, itu sebab mereka sekarang ego, takbur rasa dah kuat.

Kumpulan ni juga yang edar surat layang, laga orang. Orang macam ni kalau ada dalam cawangan apalagi bahagian habis nanti parti jahanam.

Mereka ni yang susun2 komentar, tenguk je tarikh dan waktu yang hampir dekat2.

Perhatikan, apabila komentar2 mereka mula disanggah atau tak sehaluan dgn niat mereka, ada beberapa nama akan bersusun balas komentar.

Boss/tembioh2000/myazrizan/cegumaikohong/syedhamidalbab/kadirpenyu/endaukuno/anakmb/anaksedili/orangkuala/pengerang dan lain-lain…….

Salah seorang itu penyandang Naib KB yang terdesak ingin kekal. Sebelum 2004 lagi dah meracun fikiran orang dan menghasut, melagakan penduduk dan malangnya ramai yang terpedaya dgn sandiwaranya. Dia ini manusia tak kenang budi yang hanya mencari keuntungan peribadi kerana Kota Tinggi adalah lubok hasil. Orang Kota Tinggi chop dia talam dua muka. Ada jawatan tapi jarang turun padang , hanya pandai berlakon tunjuk muka bila ada pemimpin atau majlis besar. Berkawan pun memilih bulu. Kalau ada kepentingan dan muslihat baru nak rapat dan jumpa orang. Bijak menghasut dan peralatkan orang kerja menumpang je pengaruh orang lain. Ramai akar umbi yg dah terjerat tapi dah sedar.

Orang yg kedua pula, orang bahgian pengerang duduk di Kota Tinggi.. Pernah bertanding jawatan KP tapi kecewa satu pun tak lepas sampai sekarang dan tak juga dilantik. Dia nilah yg sibuk main isu anak jati mesti pegang jawatan penting dalam umno bahgian dan ketua jabatan.

Di cawangan dan bahagianya ramai yg tak suka dia kerana berlagak dan perasaan dia pandai segalanya, syok sendiri. Berkawan pun pilih.

Dia bawa diri menjadi tuan penasihat dan tukang tulis skrip gengnya yg asalnya kerjaya broker. Broker ini pandai bermuka2 dan tak malu ambil kesempatan politik dan berjaya dgn helah putarnya.

Selama muncul blog mykmujoho, dua orang inilah yg tak putus2 komentar untuk Kota Tinggi mengutuk, menghina dan guna isu2 yang buat ahli mesyuarat tindakan daerah malu. Lihat semula komentar2 mereka. Buat penilaian.

Orang Tenggara cerita orang yang kedua ni pula cuba nak kacau bahgian Tenggara tulis artikel Umno Tenggara Bergelora? guna nama sbumno@pengerang tapi malangnya lubangnya pecah termasuk siapa yang dia cuba nak tolong kempen di sana . Sbumno pun banyak komentar di Kota Tinggi tapi temberang pelayar dia orang JB, kerja untuk perhubungan negeri dah 15 tahun..

Cerita dua orang ini yang tembelangnya dah terbuka jadi perbualan orang2 di Johor.

siapa dua orang ini.: Org yg pertama itu pernah jadi Setiausaha Akhbar Menteri tetapi mohon berhenti kerana nak cebur dunia perniagaan. Nak kaya cepat. Org yg kedua dikabarkan pernah jadi Setiusaha Sulit Timbalan Menteri tetapi ditamatkan kerana salah guna kedudukan kerap keluarkan surat sokongan projek. Sangat bermusuh dgn tuahsetia84.

Pena “boss” tu pernah komentar mengaku bahawa dia hanya ahli biasa, AJK pun bukan dia kata, tulis seolah-olah dia ni dalam Pemuda…(Sebenarnya dia penyandang Naib). Kalau suka membohong tu sahlah Penipu. Kalau dasar penipu segala tulisannya tak boleh dipakai. Kita dalam pemuda lebih arif dengan nama-nama samaran kamu.

Kamu boleh ugut mana2 pemuda puteri, ketua cawangan yg tak beri sokongan pada group kau, kamu nak hantar orang tanding. Jenis politik apa kau amal? Niat kau bukan untuk perpaduan tapi kepentingan diri. Tenguk brapa ramai dah undur diri dari group kau. Tenguk muka2 geng kau yang sombong, angkuh, melaram, lagak tu yg menumpang pengaruh dan modal pun orang dah meluat.

Sapa nak percaya, orang dah jemu dengar hasutan dah sedar Team Temberang.

Nama boss nilah kepala dalang penulis skrip dan dia juga yang dapat pasir dan batu kuari. Apa dia kelentong hingga dapat kurnia untuk dana sokong siapa? Konon tiada kepentingan dan juang untuk bangsa. Pembohong Besar!

Kalau hasil bumi tu bagi orang kampong buat Koperasi Penduduk Sungai Johor tentu 6 ribu keluarga dari Tg Pengelih, Kg Lepau Pasir Gogok, tg surat, teluk sengat, Kg pasak, Kg Makam, kota Tinggi, kg Kelantan , Kg semangar sampai Sayong dah faedah. Bahagian Pengerang Kota tinggi dan Tenggara.

Kalau untung atas angin bersih RM5,000,000.00 (5 juta) bahagi 6 ribu keluaraga seramai 30 ribu penduduk kampung tentu ramai yg berterima kasih. Adil, sama rasa sama rasa. Yang asyik sapu keja kontrak, pasir, balak, batu tak habis2 muka yang sama. Tu sebab terdesak nak pegang jawatan parti.

Orang kejar habuan ni boleh hanya jadi lantik bendahari2 di cawangan aje, biar mereka beri sumbangan pada tabung cawangan.

Semua bahagian di Johor, perlu ingat, orang yang rebut jawatan untuk bina kabel dan kejar habuan, jangan dicalonkan.

Cari, pujuk , calon dan pilih yg benar2 ikhlas, berani dan boleh memimpin tak tiada kepentingan. SEMANGAT DATO ONN.

Akhir kata, perlu ke kita sesama kariah tak bersapa? Mereka mahu kita bermusuhan, kata mengata, menghina, pulau memulau kerana kerja dalang berdua ini yang mengejar jawatan????. Ketua masyarakat dan mereka yang berdaya, tak kira baik yang berpolitik, berkecuali, orang awam, kakitangan kerajaan, sila mainkan tanggungjawab sosial dan peranan anda.

Kalau kita berpecah pembangkang semakin kuat dan tak sedar akhirnya Melayu hilang kuasa. Anak cucu kita merempat dan kena tindas di tanahair yang Atuk Nenek dan Ibu Bapa kita bina dari penjajah.

Mereka dapat kurnai projek, kontrak, habuan pasir dan batu kauri, kita di jadi kuda, dialatkan.. Ada sesiapa pelayar yang boleh namakan senarai mereka yang dapat konsesi pasir dan batu itu?

Boss/tembioh2000/myazrizan/cegumaikohong/syedhamidalbab/kadirpenyu/endaukuno/anakmb/anaksedili/anakjohorlama/orangkuala/pengerang/demangdaunlebar dll..dan mungkin nama pena baru akan muncul menegak benang basah selepas ini. Tak Pecaya???

KITA TUNGGU…

Please login or register to add comments

BUSH USD 200 ? 1000 per barrel ? Hit it ! Thats D’day We Waited !

Filed under: Republic of Malaysia — Tags: , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 7:31 am

I refer to this Wealthy Man Program

Video Bush

Of the Day Our Children Skip School but to Warfield : of Oil Speculators : usd1000 pb : of WW III

So, we met a lot of nonsense-talk. Some say down, some say UP. We want 30 dollars per barrel !!!

Yes, we were made stupid because of the rich. Look at that King who owns the oil filed. Look at the wealthy who wants to make more. Look at that sharp nose who yearns for the oil in others land. Look at the nanny using the oil. Look at the baby who needs the oil. Look at those Americans who go to war, and made the oil so important to them. Look at Arabs, who made all this stucked. Your world is stucked !! BECAUSE YOU LOVE WAR !!

Go Ahead !! Go ahead to suck this mother earth wealth !!

Go ahead to book the ticket to your doomsday. The hell is near you. Hell to Oil. Oil to Bell the Hell. Is nearing You. Soon. Very Soon.

You RICH PEOPLE are CRAZY !!

Technorati Tags:

July 17, 2008

Oil : Poverty : Religion : Tolerance : People : UpDated

Filed under: Ko Yem Binjai — Tags: , , , , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 4:15 am

Witness, who what talking when Roundabout is How ? whose where ?

Who is stupid to say_and feel the heat ?_You human are cheated !!_You have No BRAIN ?

Saudi king appeals for tolerance

King Juan Carlos of Spain and King Abdullah of Saudi Arabia

King Abdullah and co-host King Juan Carlos of Spain

King Abdullah of Saudi Arabia has called on followers of the world’s main religions to turn away from extremism and embrace a spirit of reconciliation.

The king was opening a conference in Madrid which brings together Muslims, Christians, Jews and Buddhists.

Note : What Spirit ? do you have one ?

Credit : Source

<

<

<

<

<

Inflation ‘to hit Asian growth’

People queuing for cheap rice in Manila

Food prices have been causing problems throughout Asia

Food and oil inflation and volatility in financial markets will cut growth in Asia to

7.6% this year from 9% in 2007, says the Asian Development Bank (ADB).

Note = 1.4% down

Credit : Source

Now : Read This

Inflation VS Recession

<

<

<

<

David Koch worth $17 billion

Kochie worth $US17bn

HE either scored a massive pay rise hosting Battle Of The Choirs or the US media has mixed up our David Koch with a cashed up namesake.

$100 million donation to help renovate the New York State Theater at the Lincoln Centre, by billionaire oil baron David Koch, ran a photo of the Sunrise co-host instead.

The other Koch has an estimated net worth of $US17 billion and ranks 10th on Forbes’ list of richest Americans.

Credit : Source

Business Confidential

July 9, 2008

Criminal International P44 | Blogged

this is a base

where you can get all the links. but before you understand what is going on, we just want you to read the articles. PRESS LINK.

as we entered london on february 2008, on the same day malaysia parliament announced the election date, we were placed under detention state in heathrow, our arrival was alerted by TAGGED since dubai, our destination was ireland. but we stucked at Padington. we slipped through the bayswater,  ireland came to us with 3 lipsticks, shared the room hotel, and 5 lipsticks arrived from roma while other team arrive from mid east, and we stayed there for 45 days. the french, we went to the embassy with her. some leads are so vital over a cup of coffee at art cafe.

but we heard another story strolled in. one of us return to KL and later, get out again to another city. you can read all here about the phone calls. but, sometimes, the rabbit can’t be a squirrel. gotcha !!

we declare, there is no cartel in malaysia, except of those in OPEc and drugs from burma, and singapore. if ever those who thought they are dealing with any in malaysia, then, they are not that cartel we looking for. they are chicken feet. info has been there, all are towards that direction. squirrel is there. rabbit is yet.

read what we do PRESS LINK.

yesterday, some of our samples and proof were destroyed. some other websites were misssing links, and destroyed.

this is not your war. you are not the one. you have not meet the big 9.

the photograph does not reflect the story, is just a sample.

some may be misunderstood, but, truth will prevails. rabies out yes, the silence in you may not know.

enjoy reading.

// goodluck -1.

+4

July 8, 2008

OPEC | Blogged

Filed under: Ko Yem Binjai, Malaysia, Republic of Malaysia — Tags: , , , , , , , — Nun Ha Alliance @ 2:59 am

Oil prices are likely to rise further

largely due to a weak dollar and geopolitics, Chakib Khelil, president of the Organization of the Petroleum Exporting Countries (OPEC), said Sunday.


“The price of oil will rise again in the coming weeks. We have to follow the evolution of the dollar, because a 1 percent fall in the dollar means four dollars more on the price of oil,” Khelil said in an interview with the local daily Algeria-News.

The Algerian minister of energy and mines also highlighted the geopolitical impact on oil prices, noting the current crisis between Iran and the West over its nuclear program as well as the previous sanctions on Libya.

“The embargo imposed on Libya has prevented any increase of investment in that country, just as the current embargo on Iran is stopping anyone investing there,” Khelil said.

“The United States is threatening severe economic sanctions against any group which dares invest in Iran. Similarly, the war in Iraq is why investment there is weak. No OPEC country can invest in embargoed countries,” he said.


“I believe that 60 percent of the rise is due to the fall in the exchange rate of the dollar and to geopolitical problems, and 40 percent to the intrusion of bioethanol on the market,” he said.

The minister denied accusations by some western countries that insufficient supply by the oil producing countries are causing the soaring prices.

“As producer countries we think that the current supply is sufficient, that this balance in supply is in everybody’s interests and that it shouldn’t be disturbed,” he said.

“The current rise in oil prices is in nobody’s interest,” he added.

Khelil said last week that the Vienna-based cartel would increase its output to 52 percent of the global oil supply by 2010from the current 40 percent.

How to curb the soaring oil prices tops the agenda of the summit of the Group of Eight G8 industrialized countries which will kick off in the northern Japanese resort of Toyako on Monday.

Crude oil futures hit a record high above 145 U.S. dollars a barrel in New York on Thursday.


+9 : Source:Xinhua

July 7, 2008

Malaysia : Leadership : Way Backward : Affirmative : Case Unfolded

read ALL in between the line.

If you have read our article earlier, Way Forward : Analysis : Case Study you may want to know, how we derived to that.

During the recent assembly were held in Shah Alam Stadium, the KYB team had fought the last wish over international facebook, and we summarized the findings as a “MALAYSIA : 911″. Few days ago, we also received other blogs, that send messages, that we understands. So, while the people were gathering at the Sahh Alam, we are far, but

About 15 people had hacked our system, we know  their origin, and they had downloaded our messages, thanks to wordpress.com but we knew it during that period of time, but our team agreed later, that we press the private link and “reproduced”  a part of  the details transpired during wired, but with a different title which sounds like a “London Note”. You can still find them in the blogrolls. It was a modest act, as we blogs through several platforms, just to find the truth. Free of charge. we are not striking any newspaper, just, to do our job, to tell the truth, but lets share some “thinking” and mathemathics.

At 4.00 pm +8hrs Malaysia Local time, this evening, JUST NOW, our line were hacked, and even now you can’t find us easily, we are not at all at the line – the vulture of blogs spits. We are now on wireless, unwired, at digg facebook. While on the side of the world,  people are struggling over MUGABE’s stories.

We have this Poem for you : below them, after the poem are some lead answers, but we decided that it is the authority to handle them professionally, the half part is another half scroll of the full texts : Tun Mahathir is MONUMENTAL : we may have disagreements with him in many issues, but, he has his final lapse for his resting period after serving this beloved country.

WE DECLARE, NOT TO SUPPORT THE TRAITORS, THEY ARE RUDE, MEANS TO THIS NATION AND BANGSA MALAYSIA NUSANTARA. We don’t fight on that Sodomy matter, but bigger than that, we donot want our children blame us, because we don’t do our job now. So we blog. And –  we just hope that the people involve in the conspiracy, please leave the nation “peacefully”. Why Not?…you know the duo already, and those who support them. The list were also published in separate links blogrolls. please check. all over the world had seen this act, but, please go to chedet.com, see our last message there, and the last message uttered by Tun Mahathir…the “BENEFICIARY”..guys, you have been used and fooled by the duo, the double double. By now, hoping the authority, “should know what to do..” hmm..?

By the way, if you are quick enough, you may download all the scriptures that we have wrote. Within, it links.

OOPs, WE ALSO LOVE TO HAVE ANY ONE WHO CAN SPONSOR US A CORPORATE BLOGS BEFORE ALL THIS ENDED? WE LOVE INTERNATIONAL POLITICS? YOU DON’T POLITIC, OTHER POLITICIZED YOU. IN France, the political blogs are almost free and debates are crunching. But We also thanks, the WordPress and MIMOS for allowing hackings. We can, but we  never and do not want. Afterall, the story belongs to GOD. We only WRITE. Okay. Done.

We dedicate this to Tun Dr.Mahathir Mohamed

.

Inlesssixteedays

The time of arrogant and focusing on him,

may end at the hand of the people that he apprehend-s.

The time of patriotism and indulging in him,

may end at the hand of the poor people that he befriend-s.

The time of truth and memories in him,

may end at the hand of the history on his regime.

Note : the poem unscripted, bestowed from d’heaven, so we translated the lead. by Noon.Ha

Posted by KYB enSUNDAY W1 060708 1200HRS GMT

of oil and drugs:te poor are stumbled:edited london 1700hrs.

Blog at WordPress.com.